torek, marec 17, 2009

Novi formati oglasov ne bodo rešili težav založnikov

Ta teden sem zasledil novico, da je zveza spletnih založnikov prišla na bistro novo zamisel - novi formati oglasov. Ti naj bi sprožili renesanso oglaševanja na spletu, spodbudili ustvarjalnost in bolje zadovoljili oglaševalce. Novi oglasi prinašajo celo revolucijo - večji so.

Tako je, rešitve predstavljajo večji oglasi. Gre za tri nove formate: Fixed Panel (336 x 860 točk), XXL Box (468 x 648 točk) in Pushdown (970 x 418). Značilnost prvega je, da se premika skupaj z vašim branjem strani in stalno odžira zgornji del strani. XXL Box je mogoče listati, Pushdown pa se najprej prikaže, nato pa zloži nazaj na zgornji del strani. Prvi bo podoben zoprnemu oglasu na Financah, ki vam stalno odžira četrt zaslona.

Očitno so založniki prepričani, da oglasi na spletu ne delujejo zato, ker so premajhni. Toda, če bi bilo to res, potem bi bili najučinkovitejši tisti oglasi, ki se ti prikažejo še preden si ogledaš določeno stran - podobno kot reklama na televiziji. Toda, koliko nas ob teh oglasih ne prične takoj besno iskati povezave za preskok oglasa? Žal oglaševalci in založniki še vedno živijo v dobi ti. "ujetih gledalcev", torej pasivnih potrošnikov, ki morajo sedeti pred televizorjem ali pred spletno stranjo in pogledati oglas, če želijo še naprej gledati ali brati določeno vsebino.

Will it Blend?

Toda oglasi ne delujejo. Uporabniki jih ne želimo - preklopimo kanal, namestimo AdBlock ali pa se zatečemo k sumljivim virom, da dobimo željene vsebine brez oglasov. To ne pomeni, da oglaševanje samo po sebi ne deluje, pomeni pa, da večji oglasi ne bodo rešili ničesar.

Oglasi, ki delujejo v tem trenutku so iskalni oglasi, ki so ciljani na aktivne potrošnike, ki dejansko iščejo izdelek in torej potrebujejo oglas. V skladu s tem so naložbe v oglase, povezane z iskanjem, čedalje večje. In seveda denarja za oglase na ogled je čedalje manj.

Drugi način oglaševanja, ki deluje, je viralno oglaševanje. Gre sicer za neoprijemljivo in skrajno nezanesljivo obliko oglaševanja, ki pa je lahko izredno učinkovita. Žal vse preveč podjetij meni, da gre pri viralnem oglaševanju za "smešne" video posnetke, ki tako ali drugače vključujejo razsuvanje tega ali onega izdelka. Heh. Will it Blend je to poglavje bolj ali manj zaključil.

To pa ne pomeni, da je oglaševanje mrtvo - preprosto bo zahtevalo več ustvarjalnosti in drugačne pristope. za številne od njih danes še ni jasno, kakšni bodo, vendar povečevanje velikosti oglasov na ogled ni odgovor.

Velikost ni pomembna - ali pač?


Oglaševanje je v krizi, prav tako pa založniki. Oboji se ozirajo k najbolj očitni rešitvi - povečati količino in vsiljivost oglasov ter računati na ujeto občinstvo. Toda s tem se oboji odpirajo novim grožnjam. Na spletu ujetega občinstva praktično ni - enako kakovostna ali vsaj primerljiva vsebina je običajno le korak stran. Vse, kar dosežejo s temi koraki je jeza uporabnikov, ki morajo za nalaganje novice v dolžini 1500 znakov naložiti še na tone nepotrebnih oglasov, skript in piškotkov. AdBlock je pred kratkim analiziral nalaganje nekaterih strani in ugotovil, da ob nalaganju strani naložimo tudi po 450 kB podatkov. Za primer - stran s priljubljenim stripom Dilbert je brez oglasov velika 2 MB. Z oglasi v Firefoxu pobere 9 MB pomnilnika. Res prijazno do uporabnika.

Vse to kaže na to, da spletne strani številnih založnikov obremenjujejo uporabnika z MB nepotrebnih podatkov. Vse to z namenom, da jim postrežejo z oglasi, ki jih v resnici nočejo videti. Še huje. Založniki se na vsak način trudijo, da bi prodali več oglasov, obenem pa zmanjšujejo sredstva za novinarje in vsebine. Končni rezultat je na stotine ponudnikov vsebin, na katerih se povsod nahajajo iste vsebine, prekopirane od istih tiskovnih agencij in opremljene z velikimi nadležnimi oglasi.

Prebuditi se morajo oboji - oglaševalci in založniki. Oglaševalci morajo spoznati, da večji oglasi ne bodo rešili ničesar, če ne bodo njihovi oglasi resnično učinkoviti in ne bodo naslavljali potreb bralcev. Založniki se morajo zavedeti, da je edina njihova vrednost v skupnosti uporabnikov. Če bodo lahko ustvarili to skupnost, ugotovili, kaj si želijo in jih nato povezali z oglaševalci, potem bodo uspešni. V nasprotnem primeru pa bodo postali ena tistih preziranja vrednih domen, ki namesto vsebine gostuje le oglase.

Če vam je bil zapis všeč, blog spremljate še naprej: preko mojega Twitter profila ali pa RSS-a tega bloga.

Povezani zapisi:  
Na Finance.si izginila vsa vsebina

Zaupanje v medije upada