sreda, marec 11, 2009

Moj iPod je lahko univerza

Od vseh tehnoloških igrač, ki sem si jih kupil v zadnjih letih, moram reči, da je Applov iPod nedvomno najboljši nakup. Toda kakšen mesec ali dva po nakupu sem ugotovil, da sem se glasbe že naposlušal in da bi mogoče lahko z njim počel še kaj drugega. Odpravil sem se na iTunes in prva stvar, ki je pritegnila mojo pozornost - glede na to, da Slovenci načeloma ne moremo v trgovini kupiti nič, saj naš denar smrdi - je bil imenik poddaj (podcastov). O poddajah, ki jih poslušam, na tem mestu ne bi preveč razpredal, naj samo povem, da sem naročen na okoli dvajset različnih in da definitivno priporočam večino stvari, ki jih producira radio NPR.

Danes bi raje spregovoril o področju iTunes in iPodov, za katerega se mi zdi, da ga pozna relativno malo ljudi. Gre za iTunes University, na kratko iTunes U. Gre za poseben oddelek trgovine iTunes, na katerem se nahajajo različni materiali, ki jih prispevajo najrazličnejše univerze. Popoln seznam univerz lahko najdete s klikom na to povezavo, naj omenim samo nekaj najbolj znanih, ki so prispevale svoje materiale: Carnegie Mellon University, MIT, Open University, Stanford, Berkeley in Yale.

Predavanja pokrivajo najrazličnejša področja, od matematike in naravoslovnih znanosti do družbenih ved, jezika, poslovanja ter izobraževanja. Določena predavanja so pripravljena posebej za splet, spet druga so le posneta predavanja, kjer lahko včasih pogrešate, da ne sedite v predavalnici. Spet drugje so vam na voljo kratki video posnetki ali avdio zapisi, ki vas uvedejo v določeno področje.

In še nekaj - kolikor vem, je vse na voljo brezplačno. Torej, z iTunes U pridobite dostop do predavanj z univerz, ki praviloma stanejo ogromno. Res je, da samo s poslušanjem iPoda ne morete dobiti njihove diplome, lahko pa še vedno poglobite svoje znanje ali razširite svoja obzorja.

V zadnjem letu in pol sem tako preposlušal številna predavanja in moram reči, da so številna med njimi vrhunska, najbolj pa so mi v spominu ostali naslednji posnetki:

12 bizantinskih cesarjev je odličen pregled zgodovine vzhodnega rimskega cesarstva, ki ga je lastnoročno pripravil srednješolski profesor in z njim zaslovel do te mere, da je dobil pogodbo za knjigo.

Historical Jesus je odličen pogled na mite in resnice v življenju Jezusa. In ne, ne gre za nekakšno religiozno propagando, ampak preprosto za izredno zanimiva predavanja.

Uvod v podjetništvo, ki ga je pripravil profesor univerze Carnegie Mellon.

Uvod v statistiko, s kje drugje kot s prestižnega Berkeleyja.

To je le za okus, saj se vsebine dodajajo izredno redno. Prav tako se stalno priključujejo novi ponudniki vsebin. Če ste uporabnik iPoda (ali druge zadeve, ki vam omogoča preprosto nalaganje poddaj), vam toplo priporočam, da obiščete univerzo iTunes in svojega iPoda uporabite še za kaj drugega, kot samo za glasbo.

Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.