četrtek, marec 19, 2009

Interni blog v malem podjetju

Blogi so kljub naraščajoči priljubljenosti Facebooka, Twitterja in drugih oblik komunikacije, še vedno izredno priljubljeni. Svoje mesto so našli tako v zasebni sferi kot tudi v podjetjih, prevsem z vidika trženja ali oglaševanja. Osebno pa so me blogi fascinirali tudi kot način objavljanja - preprosto in učinkovito osveževanje najrazličnejših vsebin.

Zato sem pred kratkim, ko se mi je ponudila priložnost, v podjetju zagnal majhen interni blog. Kar nekaj časa sem razmišljal, kako bi lahko v poslovanje podjetja z 11 ljudmi vpeljal nekakšno družabno orodje, ki bi omogočalo učinkovito izmenjavo in skupno rabo znanja. Odločil sem se, da bi bil blog najboljši ravno za ta namen. Uporabljamo sicer tudi nekaj drugih orodij za osrednje shranjevanje dokumentov in Exchange za pošto vendar mi nobeno od njih ni bilo dovolj učinkovito.

Moje oko se je v množici različnih rešitev ustavilo na Tumblrju. Zadevo uporabljam osebno za občasne objave slik in nekaterih drugih vsebin in navdušila me je njegova preprostost in prijaznost do uporabnika. Za vnos vsebine imajo uporabniki namreč na voljo dve možnosti - ali zapis ustvarijo preko nadzorne plošče ali pa si namestijo zaznamek, s katerim lahko z enim samim klikom objavijo katerokoli vsebino s strani na blogu.

Prednosti Tumblrja je več:

  • Rešitev je gostovana in ne zahteva nobenega vzdrževanja
  • Možno je ustvariti blog za zaprto skupino, do katere lahko dostopajo le uporabniki z elektronskim naslovom, ki je bil povabljen k sodelovanju
  • Uporaba in objavljanje je izredno preprosto
Priprave so bile zaradi tega izredno preproste. S sodelavcem sva pripravila kratka navodila za uporabo in poslala vabila. Pri tem obstaja le ena manjša napaka celotnega sistema. Vsak uporabnik mora ob prijavi ustvariti svoj račun in v okviru njega ustvariti tudi svoj blog. Sicer s tem ni nič narobe, ampak vseeno gre za manjšo nevšečnost, saj moraš posebej pojasnevati, čemu je to namenjeno.

Cilji in pravila igre

Cilj pri uvedbi projekta je bil preprost. Zagnati orodje za preprosto izmenjavo dnevnih informacij, povezanih s službo. Delujemo namreč na področju storitev odnosov z javnostmi, kar pomeni, da se področje stalno spreminja in krasno je, če lahko določene informacije, na katere naletiš pri dnevnem delu, deliš z drugimi zaposlenimi. Gre predvsem za najnovejše raziskave o medijih, oglaševalcih in potrošnikih, predstavitve novih orodij in koncpetov ter pristopov, s katerimi lahko uspešneje opravljamo svoje delo. Na blogu se objavljajo tudi informacije, ki se tičejo vseh zaposlenih, kot so informacije o izobraževanjih, ki so na voljo.

Ena glavnih skrbi je bila tudi pogostnost objavljanja. Na eni strani nisem želel odpreti mrtvega bloga, ki ne bi bil stalno osvežen, kar pomeni, da ga nihče ne bi uporabljal. Po drugi strani si nihče ne želi, da bi se ljudje ukvarjali samo še s tem, kaj bodo objavili. Zaradi tega smo že zelo zgodaj sprejeli odločitev, da sodelovanje na blogu ne bo nikakor vezano na stimulacijo ali plačilo. Ker sem prizadeven, sem za stalno osveževanje vsebin določil samega sebe. Kljub temu pa rezultati po prvem mesecu uporabe kažejo, da ljudje radi objavljajo prispevke.

Že zelo hitro se je pokazala potreba po "Fun Friday". V petek se spodbuja objavo smešnih ali drugače izredno zanimivih fotografij ali video posnetkov. Osebno se mi zdi, da tako vsi uporabniki še nekoliko raje pogledamo na blog.

Rezultati in pot naprej

Prvi rezultati so spodbudni. Povratne informacije sodelavcev mi kažejo, da so z orodjem zadovoljni in se jim zdi koristno. Informacije so stalno osvežene in koristne ter dejansko predstavljajo dodano vrednost za vse uporabnike.


Za naprej razmišljam predvsem, kako bi lahko uporabil še kakšno drugo družabno tehnologijo. Predvsem mi diši wiki, za katerega pa moram še ugotoviti, za kaj bi ga bilo najbolje uporabiti in kako. Bomo videli.

Če vam je bil zapis všeč, blog spremljate še naprej: preko mojega Twitter profila ali pa RSS-a tega bloga.

Povezani zapisi
 

Kdo zares potrebuje korporativne bloge?