sreda, april 15, 2009

Odbor za smiselno postavitev praznikov

Velikonočni ponedeljek je za nami in ravno okoli tega praznika pogosto slišiš govora o tem, kakšen super praznik je to, da vedno pade na ponedeljek. Kar je res - gre za edini praznik v našem koledarju, katerega datum je spremenljiv. Torej imaš za ta praznik vedno tridnevni vikend.

Nato sem se ravno danes v krogu družine pogovarjal o ameriških praznikih in o tem, ali praznujejo Veliko noč. Naravna radovednost me je pognala v to, da sem šel pregledat njihove praznike in na lastno presenečenje odkril, da imajo Američani večino praznikov vezane na vikend. Ja, njihovi zvezni prazniki so postavljeni tako, da imajo ljudje vedno tridnevne vikende. Izjeme so novo leto, dan neodvisnosti, dan veteranov in božič.

Pri tem gre za zvezne praznike, ki veljajo samo za zvezvne ustanove, čeprav jih kar pogosto upošteva tudi večina zasebnih podjetij. Sicer imajo tudi posamezne države in mesta svoje praznike. Ampak všeč mi je bil njihov način - preprosto so leta 1968 sprejeli zakon s pomenljivim imenom - Uniform Monday Holiday Act.

Enako so storili tudi Japonci, ki so svojemu zakonu dali še boljše ime: Happy Monday System. Heh.

Nato sem začel razmišljati, zakaj tega ne bi storili tudi mi. Prvi razlog je čisto človeški - praznik, ki pade na vikend ni vreden svojega imena. Po domače povedano - gre za nateg, saj ni praznika, če si že tako ali tako doma.

Drugi razlog pa je malo bolj racionalen. Upam si trditi, da velik odstotek ljudi vzame dopust za petek, če praznik pade na četrtek. Mogoče bi bilo smiselno raziskati, če bi lahko s takim pristopom razrešili kritično "zmanjšanje storilnosti zaradi praznikov".

Toda, če pogledamo čisto racionalno, mogoče vseh praznikov ne bi mogli premetati, ampak vsaj nekaj:

Marijino vnebovzetje po mojem skromnem mnenju ni ravno v kamen vklesan. 15. avgust? Ste prepričani? Je to vaš zadnji odgovor? Lepo vas prosim. Marš na ponedeljek z njim.

Prešernov dan a.k.a. slovenski kulturni praznik je tudi kandidat za premik na ponedeljek. Kot prvo, kot Vrhničan ne podpiram Prešernovega dneva, saj sem mnenja, da je bil Cankar boljši :). Kot drugo pa - podnaslov praznika je "slovenski kulturni praznik". Zakaj ne bi bilo to njegovo ime, odrežemo Prešerna in vse skupaj premaknemo na ponedeljek in imamo še en tridnevni vikend?

Ne dvomim pa, da lahko moji bralci najdejo racionalizacijo za premik še kakšnega. Če najdemo vsaj štiri predlagamo referendum ali pa damo zakonski predlog, ali kaj že moraš narediti. Bomo šli čez ta most, ko pridemo do njega.

Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.