Osebno o tem nisem prepričan, saj menim, da ima tradicionalno novinarstvo svoje mesto v novi podobi medijev. Toda to ne pomeni, da družabni mediji ne predstavljajo pomembne priložnosti za navadne medije. Pri tem govorim predvsem o izkoriščanju teh orodij za povezovanje z bralci in oblikovanje novih vsebinskih storitev.
Pa začnimo kar pri Facebooku. Gre za lep primer, da "pojdi tja, kjer so vsi". Trenutno so vsi mediji slabo zastopani, največ kar imajo pa so slabo osvežene strani, ki nimajo posebne dodane vrednosti za kogarkoli. Moj predlog bi bil, da se Facebook uporabi kot prvi korak pri oblikovanju skupnosti. Torej pridobivanje ljudi, ki so dovolj angažirani, da namenijo strani pozornost.
Nato pa sledi dolgotrajno in počasno vzdrževanje. Za veliko stvari, o katerih sem pisal včeraj, je Facebook idealno orodje. Služi lahko za obveščanje uporabnikov, za pozive k sodelovanje, za vabljenje na dogodke. Zadnja stvar, za katero bi Facebook uporabil, je za objavljanje povezav na novo objavljene članke. Kakorkoli obrneš, je Facebook namenjen povezovanju in angažiranju in ne slepemu klikanju na povezave. Kaj bolj dolgočasnega si lahko predstavljate od: "Delo: France Križanič odstopil po tem, ko ga je Gregor Golobič poskusil poriniti po stopnicah. http://tinyurl.xxx". To je novica, ki jo lahko preberejo na spletni strani.
Facebook je izredno orodje za organizacije, ki si želijo stika z uporabniki. Toda obenem jih morajo angažirati in usmeriti njihovo željo po povezovanju. Zato preprosta stran z oboževalci ne more biti dovolj. Prav tako je lahko Facebook izreden medij za manj formalno komunikacijo. Ljudje se na Facebooku nekoliko sprostijo in obenem je v veliki meri odstranjen veliki bavbav, ki se ga mediji tako bojijo: umazane mase anonimnežev. Ljudje se na Facebooku praviloma obnašajo zelo lepo.
Gre torej za izredno priložnost za komunikacijo in oblikovanje skupnosti. Če jo bodo mediji pravilno izkoristili.
Twitter je nekoliko drugačna zver. Na prvi pogled je izredno privlačen za medije, saj jim omogoča, da se poslužujejo pristopa, ki ga poznajo najbolje: objavi naslov novice + povezavo na novico. Presto promet na spletno stran. Žal v tem trenutku medijem to ni zanimivo, saj je kritična masa v Sloveniji preprosto premajhna. Mimogrede - kolikor sem lahko odkril se Twitterja poslužuje Večer - 5200 posodobitev stanja, ne sledijo nikomur in imajo 30 followerjev. Ah ja.
Toda Twitter bi bil lahko čudovito orodje, če bi bil izkoriščen pravilno. In spet - to ne pomeni slepega besnega objavljanja vsake novice. Sledi nekaj predlogov, kako bi lahko Twitter uporabili bolje:
- Poseben Twitter kanal za objavo samo najpomembnejših novic - naj urednik po lastni presoji filtrira in postreže s pravimi novicami. Osebno nimam ne časa ne želje prebrati vseh 200 novic, ki jih medij objavi dnevno
- Twitter za posamezne novinarje - lahko na hitro poročajo s tiskovnih konferenc ali drugih dogodkov ter komentirajo dogajanje.
- Pozivi k sodelovanju uporabnikov - vprašajte svoje bralce, ki vam sledijo, kaj mislijo o določeni temi in kako lahko mediju pomagajo oblikovati bolj zanimivo zgodbo
Ravno v času pisanja so tudi Finance začele nekoliko bolj aktivno uporabljati Twitter. Zadeva je nekoliko bolj interaktivna in v skladu z duhom Twitterja.
Druga orodjaČe sta Facebook in Twitter trenutno najbolj vroči družabni omrežji še ne gre zanemariti drugih. Flickr se lahko uporablja za ustvarjanje fotogalerij in sodelovanje z uporabniki pri zbiranju njihovih del. Forumi imajo nedvomno še prostor v marsikaterem mediju.Google Moderator za iskanje najboljših vprašanj za intervjuje. Možnosti je nič koliko.
Seveda ne smemo pozabiti na bloge. Kje so blogi novinarjev, avtorjev in urednikov. S tem ne govorim o mnenjskih prižnicah, ki so oddaljene od uporabnikov. Govorim o blogih, kjer lahko vsi ti ljudje v nekoliko daljši formi pridobijo pozornost svojih bralcev, z njimi vzpostavijo komunikacijo in nenazadnje ustvarjajo boljšo vsebino.
Zanimiv pristop bi bil tudi agregator spletnih vsebin. Večer in Dnevnik imata celo povezave na slovenski Reddit. Newsflash - slovenskega reddita ni več. Je pa sedaj na voljo kot odprtokodna rešitev, ki jo je mogoče namestiti in upravljati lokalno. Če bi bil na mestu enega izmed medijev bi sam ustvaril tovrsten agregator ter z njim ustvarjal promet. Ne le na svojo stran, ampak na vse dobre spletne vsebine. S tem namreč lahko angažiraš uporabnike, da druge uporabnike usmerjajo h kakovostnim vsebinam. Kar spodbuja nastanek novih dobrih vsebin, v katerih uživa večje število uporabnikov.
Vse omenjene zadeve so usmerjene k enemu samemu cilju: zbrati občinstvo, ga angažirati in pridobiti njegovo pozornost. Brez tega bodo mediji pač čedalje bolj pogosto obsojeni na to, da bodo morali iskati svoj kruh med drobtinicami, ki jim jih puščajo iskalniki.
Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.
Povezani zapisi iz serije o medijih:
Ne gre za tehnologijo, temveč za vsebino