torek, april 21, 2009

Hapax Legomena o medijih - Uvod

Te dni lahko v tujih medijih zasledimo povečano število zgodb o težavah medijev. V zadnjem času je kar nekaj ameriških časopisov bodisi zaprla vrata ali pa so ukinili papirnate izdaje in se preselili na splet. Razlogov za to je več, od zmanjševanja oglasnih prihodkov do selitve vsebin na splet. Seveda je svoj lonček pristavila tudi recesija in tako še dodatno otežila položaj medijev, še posebej časopisov. Situacija v Sloveniji, vsaj kolikor lahko slišim, ni bistveno drugačna - upad oglaševalcev je opazen in spletno oglaševanje preprosto ne zagotovi enakih ravni dohkodkov.

Mediji so hitro odkrili nekaj krivcev, na prvo mesto pa postavili splet. Kar je razumljivo - splet je najprej povzročil padanje papirnatih naklad, kaj hitro pa se je izkazalo, da s spletnim oglaševanjem ni mogoče zaslužiti toliko kot z oglasi v papirnatih različicah časopisov. Še huje - z iskalniki lahko uporabniki neposredno odkrijejo vsebine, ne da bi morali pri tem obiskati vsaj prvo stran in to gre medijem dejansko v nos. Številni namreč menijo, da bi morali obiskovalci vedno videti tudi prvo stran in torej tudi povezane oglase.

Smo torej v obdobju, ko se mediji srečujejo z resnimi težavami. Trenutne težave namreč pomenijo, da so mediji pred velikimi spremembami, ki ne bodo zahtevale le kozmetičnih popravkov, ampak resne in daljnosežne posege ne le v vsebino ali tehnologijo, ki stoji za njimi, ampak spremembo poslovnih modelov.

Ta teden bo torej moj blog gostoval serijo zapisov, ki bodo analizirali nekatere napake, si ogledali nekatere zamujene priložnosti in podali tudi nekaj konstruktivnih predlogov. Gre za osebno perspektivo, pri kateri bom poskušal poiskati čim več konkretnih primerov. Zamisli in komentarji so se kuhali zelo dolgo in sedaj se jih je nabralo dovolj, da sem jih preprosto moral vreči na papir. Seveda pa vabim bralce, da sodelujejo s svojimi predlogi in pomisleki ter komentarji.

Da zadeva ne bo predolga, sem jo razdelil v več kosov, ki bodo objavljeni čez teden. Drugače bi se tekst spremenil v neobvladljivo klobaso. In vsi vemo, kako grozno je lahko to.

Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.


Povezani zapisi
Neizkoriščeni potenciali spleta
Mediji z roko v roki z družabnimi mediji
Ne gre za tehnologijo, temveč za vsebino