Gregor Fras je na svojem blogu razgrnil preliminarne načrte za Blogoramo 2.0, spletno storitev/stran, ki bi poleg bolj razumnega razumevanja blogosfere ponudila tudi priložnost za oglaševanje. Slovenske ponudnike blogerskih storitev najprej obtoži (do neke mere upravičeno), da nase gledajo kot na ponudnike informacj in ne storitev. Moram reči, da se s tem pogledom (in večino stvari, ki jih je zapisal na svojem blogu) strinjam.
Gregor je Blogoramo zasnoval kot spletni servis, ki vzpostavlja blogosfero in povezane možnosti objavljanja, zbiranja in zaslužka. V osnovi naj bi šlo istočasno za slovenski Technorati ter iskanje po blogih. Najprej se mi zastavi vprašanje, če je potreben dodaten Technorati. Nenazadnje Technorati že nudi možnost vpisa tudi slovenskim blogom in spremljanje povezav med njimi. Bo slovenska različica kaj dejansko spremenila? Sicer na nek način razumem, da arhitekture drugih ponudnikov predstavljajo omejitve. Istočasno pa sem mnenja, da tudi razvoj lastne platforme postavlja nove izzive. Technorati se na primer bori s težavami, ki jih povzročajo spam blogi ter link farme.
Dejstvo je, da bi slovenska blogosfera veliko pridobila z naslednjimi dodatki: kategorizacija blogov (posamezni ponudniki jo nudijo, ni pa univerzalna), jasnim pregledom, kateri blogi so v blogosferi najvidnejši ter katere teme so v določenem trenutku vroče v blogosferi. Kolikor lahko vidim iz zaslonskega posnetka na Gregovem blogu, bo Blogosfera odgovarjala vsaj določenim teh kriterijev.
Na tej točki bi predlagal še nekaj. Slovenija ima enkratno storitev na področju spremljanja in agregacije blogov: Si.blogs. Osebno sem mnenja, da bi morala vsaka storitev, ki dela na področju blogosfere, vsaj v neki meri delovati v sodelovanju s si.blogs. David ima namreč ogromno zbirko blogov in informacij, ki bi jih bilo pametno izkoristiti. Nekakšen miks kategoriziranja, analiza zapisov in iskanje po si.blogs ter dodatek Technorati podatkov se mi zdi osebno potencialno kul storitev.
Bolj nujno potrebna se mi zdi storitev Promorama, ki naj bi bila oglaševalsko omrežje za bloge. Že nekaj časa sem razmišljal o tem, kaj bi bilo potrebno, da bi oglaševanje med slovenskimi blogi zaživelo. V zadnjem času sem zasledil kar par zapisov ostalih blogerjev na to temo, vendar ni bilo zaznati posebnega navdušenja nad temi koraki. Predvsem gre namreč za podjetja, ki blogerjem pošiljajo benerje in jih prosijo, da jih objavijo na svoji strani.
Model sistema za oglaševanje na blogih že obstaja. Imenuje se Google AdSense in njegova presaditev v slovensko blogosfero bi imela po mojem številne pozitivne učinke. Od izboljšanja vsebin do več specializiranih vsebin. Poleg tega bi imeli številni blogerji kar naenkrat možnost, da vsaj deloma upravičijo svojo investicijo časa in naporov v svoje bloge. To je namreč največja napaka vseh blogerskih platform v Sloveniji. Nekako pričakujejo, da bodo blogerji zadovoljni samo s storitvijo, kar pa nikakor ni res. Blogerji potrebujejo še kakšno drugo motivacijo, drugače bodo pisali le tisti najbolj vztrajni, njihova prisotnost pa je pogojena le z njihovim entuziazmom. Že dlje časa ponavljam, da bo v sloveniji zmagala platforma, ki bo blogerjem zagotovila denar. Do takrat bodo ljudje pač preprosto skakali med platformami.
Aja, še to. Oglaševalsko omrežje mora nujno podpirati čim več platform. Obenem mora ustvariti prednost hitrega začetka. V nasprotnem primeru bo SiOL ustvaril svoje oglaševalsko omrežje, ustvarjeno le za svojo platformo, obenem pa prepovedal oglaševanje drugih omrežij. Glede na to, da imajo svoj oddelek za trženje, bi lahko kaj hitro ugasnili Promoramo ali druge poskuse. Kaj je torej primarna naloga Promorame? Pridobiti 50 vodilnih blogerjev,. ki ustvarjajo dovolj obiska. Ti blogerji lahko ustvarijo dovolj mesečnih obiskov, da se bo oglaševalcem splačalo vlagati. Istočasno mora omrežje zagotavljati dovolj ugodne pogoje, da se blogerjem splača ostati na njem.
Grega na blogu ni zapisal nič specifičnega o Promorami, se mi zdi pa ideja zanimiva, v kolikor bo upoštevala specifičnosti blogov, blogerjev in njihovih vsebin. Poskusil bom izvedeti kaj več, tako da javim, če mi uspe.
8 komentarjev:
po moje slovenski blogerji še nismo pripravljeni na oglaševanje oziroma se ne obnašamo ravno tržno. Čim kapital vstopi na blogersko sceno, to avtomatično pomeni bolj in manj kvalitetne bloge. Kvaliteta = branost = denar iz oglasov
Poleg tega nas je (še vedno) premalo, za kakršnokoli efektivno oglaševanje.
imo.
Vprašanje. Osebno gledam na to drugače. Recimo, da nas je v Sloveniji določeno število blogerjev, ki blogamo o tehnologiji. Zbereš vse te blogerje pod marelo oglaševalskega sistema. Ni vrag, da imajo vsi skupaj več bralcev kot 3.000 (kar je recimo tipična številka za tehi revije v slo). Zakaj ne bi podjetja namesto dragih oglasov v reviji kupovala poceni oglase v blogerskem sistemu. Ne nazadnje je doseg isti, ciljna publika tudi, več ali manj. Kaj dosti izgubiti nimaš.
Potem imamo recimo precej fotoblogov. Zakaj ne bi prodajalci foto opreme del svojega oglaševalskega denarja prelili v ta segment? Če bi jaz oglaševal, bi raje oglaševal tako kot pa preko celostranskih barvnih reklam v Digitalni kameri.
Osebno mislim, da bi avtomatiziran sistem serviranja oglasov, ki te operativno malo stane, lahko pomenil veliko konkurenčno prednost.
Kar pa se kakovosti tiče ... moje mnenje je, da bi denar kakovost izboljšal. Čeprav to seveda ni nujno.
Natanko to, Slothrop. V slovenski blogosferi se je že izoblikovala dovolj velika kritična masa blogerjev, ki se lahko primerja tudi s specifičnimi tiskanimi in drugimi mediji, kar definitivno predstavlja zdrave temelje za začetek oglaševana tudi tukaj, ki lahko ima po mojem mnenju enake ali celo večje učinke kot drugje.
Ne vem od kod Cookieju mnenje o nerazvitosti in nepripravljenosti slovenskih blogerjev na oglaševanje.
OK, slovenska scena bo vedno majhna in bo v razvoju zmeraj malenkost zaostajala za večjimi državami... čeprav bodo njen razvoj definirale predvsem angažirane iniciative in ne pesimistično jamranje o tem, kako je vse v kurcu.
Tudi ne vidim kakšne posebne povezave med vstopom kapitala na sceno in kvaliteto in branostjo. Dvomim, da bo kapital (tudi) v prihodnje predstavljal pomemben motiv za pisanje blogov, razlogi za to bodo še zmeraj podobni, kot so dosedaj: malce ekshibicionizma, avto(ego)terapija, ljubezen do pisanja, druženje, networkanje in podobno :) Je pa res, da je/bo kvaliteta zmeraj nagrajena z večjo branostjo in posledično tudi s finančno satisfakcijo, kar je tudi povsem prav in normalno.
Sem hotel napisati komentar, pa je prerasel v samostjen zapis :):
http://www.vecer.com/blog/inspiron/id5644
Nekaj stvari v tej smeri se že dogaja. Vprašaj pri Ipromu.
In če boš kaj izvedel, ne tega napisati...
:)
Kar se pa Promorame tiče, pa itak vsi že lep čas spremljamo Gregorjeve podvige na spletu (tudi iTiVi), škoda le, da celo stvar drži zase in se ne obrne na ponudnike blogov, da bi sodelovali že pri snovanju in ustvarjanju storitev. Dokler bo sistem zaprt in javnosti nedosegljiv, ne moremo veliko storiti, pa še potem, ko bi bila stvar narejena, bo minilo precej časa, da sistem zaživi.
Torej... Grega... Čakamo na povabilo.
:)
Kot vidim, Grega že vabi k sodelovanju. Glej zadnja dva odstavka v zapisu Blogorama 2.0.
Ker Grega nima možnosti komentiranja svojih zapisov (le zakaj je to ukinil?), bi rad ponudil svoj ščepec tu...
1: Zapisi bi se morali preko RSS zbirati na blogorami, kjer bi uporabniki prebirali besedila v poenotenem in obvladljivem okolju. Dodatno urejanje (klasificiranje) bi lahko izvajali uredniki. To je ključno, da bi se lahko bralci posvečali prebiranju zapisov in ne vsakokratnemu "spoznavanju z okoljem" .
2: Oglaševalci bi plačevali za možnost oglaševanja hkrati na blogorami in posameznih blogih, denar pa bi se delil glede na kakovost vsebine enega avtorja: število dobro ocenjenih zapisov. To bi končno potrdilo tezo, ki jo je Grega postavil v zapisu "Imena, imena, imena... in vsebina?!" in s katero se 100 % strinjam.
3(opcijsko): Blogorama.si naj se postavi kot namizna aplikacija.
1: To je nekako osnovna ideja, ja.
2: Deljenje denarja bi šlo po bolj enostavnem modelu, po prikazih oglasa.
3: Namizna aplikacija: ne razumem točno, kaj bi s tem pridobili?!
Objavite komentar