sobota, september 09, 2006

Poročila - separatistične frakcije na Večerovem blogu

"Afera" z Večerovim štetjem zadetkov še kar ne potihne. Debata se je sicer v veliki večini (vsaj kolikor sem lahko zaznal) pomaknila v meje Večerovega bloga. Toda to še ne pomeni, da ni bolj vroča, kot kdajkoli prej. Pa pojdimo lepo po vrsti.

Najprej je Inspiron, na katerega so očitno letele kritike nabijanja zadetkov in posledičnega dvigovanja na prvo mesto med najbolj branimi blogi na Večeru, objavil zaslonski posnetek iz svojega Google Analytics računa. Stvar je videti avtentična, čeprav me osebno mori ogromen odstotek "direct" zadetkov. Toda zaradi zasnove Večerovega bloga je tudi ta podatek v bistvu avtentičen, saj se prihodi z glavne strani beležijo kot neposredni vstop. Poleg tega me še vedno mori, da mi Večerova statistika še vedno kaže nesorazmerno veliko zadetkov. Na blogu, ki ga nisem obnovil že kak mesec, mi še vedno kaže čez tisoč zadetkov na dan, medtem ko mi jih Google Analytics IN Statctounter kažeta nekaj 10 na teden. Tu nekaj ni v redu.

No, sledila sta dva "odstopa". Visokoprofilna blogerja, Markedzani in Had, sta začasno odpovedala svoje sodelovanje. Razlog je preprost - statistike najbolj obiskanega bloga so ustvarile pretirano tekmovalno ozračje, obenem pa je stalno umetno nabijanje obiska dobesedno onemogočilo uporabo bloga. Kar zna biti res, zadeva je namreč dostopna le še občasno in če imaš srečo.

Odstopom so sledili pozivi tako Večeru naj uredi stvari kot blogerjema naj se premislita. Oba blogerja imata že nove (stare) domove. Had nadaljuje na svojem originalnem, ki ga je vodil vzporedno, Markedzani pa je pristal na Wordpressu in že razmišlja, kako bo postavil lasten strežnik. Vso srečo.

Taka so kratka poročila iz Večerovega bloga.

Zdaj pa h komentarju. Večer je z odhodom dveh blogerjev na nek način doživel hud udarec, po drugi strani pa je čisto vseeno, da sta blogerja zapustila prizorišče. Zakaj hud udarec? Dejstvo je, da originalni in priljubljeni blogerji ustvarijo veliko prometa. Zakaj vseeno? Če tega prometa ne izkoriščaš komercialno, je nenazadnje precej vseeno, kaj se z njim dogaja. Vseeno pa je še iz nekega drugega razloga. Blogosofera namreč ni nek izoliran otoček. Nenazadnje, kakšna je prednost, da si na Večerovem blogu? V resnici je ni. Vsebina, ki jo ustvarjaš, ostaja na spletu ne glede na to ali si na Bloggerju, Večeru, Wordpressu ali Delu. Seveda bi bila stvar nekoliko drugačna, če bi Večer na blogu prodajal reklame. Potem bi bila ta vsebina še kako važna.

Druga stvar, ki bi jo (že spet) izpostavil je izguba zaupanja. Že dolgo, dolgo nazaj sem pisal o tem, kaj je najpomembnejši dejavnik uspeha na spletu. Zaupanje. Če ti uporabniki zaupajo in verjamejo v tvoje odločitve, potem si lahko privoščiš marsikaj. Večeru se je zgodilo, da je s čudnimi statistikami in naraščajočim dvomom ter prepočasnim odzivom povzročil veliko nezaupanja med svojimi uporabniki. Povrnitev zaupanja pa je mogoča samo tako, da se najde drugačen način predstavljanja najboljših blogov.

Na to temo je padlo že kar nekaj predlogov. Od ustvarjanja skupin do skrivanja števcev. Osebno se nagibam h kombinaciji tehnološkega pristopa (štetje obiskov, povezav z drugih blogov, ipd) ter človeškemu uredništvu, ki lahko temelji na glasovanju bralcev. O celoviti taktiki ocenjevanja in rangiranja blogov bi bilo smiselno razmisliti še iz enega razloga. Manjši sistem, kot je Večer, je idealen za take eksperimente, saj ga je lažje kontrolirati in ročno odkriti ter odstraniti neželene dejavnike. V večjih sistemih to ni mogoče, oziroma stanejo take intervencije preveč. Je pa seveda še dodatna prednost (seveda bom spet govoril o denarju) - če imaš vzpostavljen natančen sistem merjenja vplivnosti blogov, boš oglaševalce lažje prepričal, da izkašljajo denar.

Moj predlog Večeru je preprost. Za prenovo svojega sistema se obrnite na tiste, ki so v tej zgodbi najpomembnejši. Blogerji sami vam lahko dajo predloge kakšen sistem rangiranja si želijo. Naredite anketo. Naj vsak Večerov bloger napiše kakšen blog si želi. Kaj ga moti, kaj mu je všeč in kaj je potrebno narediti, da bo na Večeru tudi ostal.

Povezani prispevki

Slovenska blogosfera završi
Bolje Blogger, Delo blog ali Večerov blog?


4 komentarji:

el pablito pravi ...

večerovi blogi so lame. res ne vem, zakaj bi imel tam svoj blog!

Jernej pravi ...

Pravi problem je za moje pojme drugje... zakaj sploh potrebujejo rangiranje??! Kaj kdorkoli pridobi s tem?

Če pa že rabijo sistem - 5 prispevkov z največ obiski (unique IP) v nekaj urah po objavi.

mArkedzani pravi ...

Preizkusil sem jih mnogo - blogov, zato lahko potrdim, da je Vecerov blog eden boljsih, preprostih (kar je za blogerja najpomembnejse), pa se v slovenskem jeziku je. Meni je zelo ljub in ga priporocam vsem, ki bi zeleli se preizkusiti v tej "panogi". Nic ne stane pa se dostop do vecerovega arhiva dobis.

S tem stetjem, ki te je posledicno "kvalificiralo" v tiskano izdajo, so nekateri dobili svoje apetite po lastni promociji. Ko pa je Had izdal "fejkanje", so nekateri cez noc dosegli trende, ki bi jih marsikdo zavidal. Razumljivo, s fejkanjem. Omenjeni trendi so fejkani, v to sem trdno preprican. Posebej s strani neznanih in neuveljavljenih blogerjev.

Zase lahko potrdim, da nisem nikoli fejkal pri obisku, saj me to ne zanima. Mene kot blogerja zanima portal, ki deluje, da lahko blog napisem v trenutku inspiracije, in ne 4-6ur kasneje. Pisem ga najprej zase, ce pa ga kdo prelista pa je toliko bolj prijetno. Posebej, ce se to odzrcali na komentarjih. Zanimivo, da sem z svojimi "bralci" vzpostavil odprt, da ne recem prijateljski, odnos. Spoznal sem kar nekaj somisljenikov. Tudi v zivo.

Skoda, da je Vecer s tem stevilcenjem padel. Govorim o nedelovanju portala. Tiste stevilke niso pomembne. Vkolikor bi portal kot sam deloval brezhibno in nemoteno, mi bi bilo malo mar.
Seveda, psi so odlajali svoje, karavana pa bo odsla naprej. Who cares, ane? Saj je ostal Inspiron, s svojimi 20 000 obiski na teden, kar Vecer postavlja v sam vrh slovenske blogosfere. Ampak, a je res tako? ;)

had pravi ...

v bistvu nisem visokoprofilni bloger, ceprav priznam, da se slisi zanimivo.. priznam pa, da mi je vsec, ce me kdo prebere, pa tudi ce me ne komentira.. in tako, kot si ti naredil analizo google analyticsa.. sem jo tudi jaz.. zapis je tukaj..
http://www.vecer.si/blog/had/id5177
in ker sem dejansko skoraj od zacetka zraven, vem kaksna je bila pot do tam, kjer sem jo zakljucil.. in evo.. danes ima inspiron ze preko 4500 klikov prednosti pred drugouvrscenim blogerjem.. tako, kot je napisal mArkedzani.. bo zmagovalec imel vec klikov, kot vsi oslati kmalu, ce bo taksen trend..