ponedeljek, julij 03, 2006

Bolje Blogger, Delo blog ali Večerov blog?

Maja sem se odločil za krajši eksperiment, pri katerem bi analiziral, na katerem blogerskem sistemu se najbolj splača objavljati. Žal je maja moje življenje precej grenko zaradi poplave dela, kar je pomenilo, da je moral moj preizkus počakati na bolj ugoden mesec. Šlo je predvsem za to, da nisem imel časa pisati in se mi je zdelo, da rezultati majhnega števila niso najbolj merodajni. Stvar sem želel preizkusiti z bolj ali manj rednim bloganjem.

No, junija sem uspel svoj poizkus tudi zares opraviti. Kako sem preizkušal? Odprl sem blog na vsakem od blogerskih servisov in vsak blog opremil s števcem Statcounter. Vsak nov zapis sem istočasno objavil na vseh treh servisih in opazoval kako se oblikuje promet na njih. Blogal nisem vsak dan, vendar luknja nikoli ni bila daljša od štirih dni.

In kakšni so končni rezultati?
  • Blogger: 1.028 prikazov strani, 757 obiskovalcev
  • Delo: 835 prikazov strani, 536 obiskovalcev
  • Večer: 176 prikazov strani, 123 obiskovalcev
Hja, Blogger je zmagal, kar me je presenetilo, saj sem imel vtis, da je Delov blog portal izredno dobro obiskan. Za razumevanje tega je potrebno pogledati predvsem trende obiska, ki pojasnjujejo zakaj so rezultati taki.

Prvi trend je upad obiska v primeru, da ne objaviš ničesar novega. Na Delu dobivaš omembe vreden obisk samo toliko časa, kot si na prvi strani. Ko te na prvi strani ni več, potem obisk upade. V primeru bloga na Bloggerju se obisk v primeru novega zapisa, ki se pojavi na Si.blogs, sicer dvigne, vendar tudi ob dnevih brez objav ostane relativno visoko, kar je posledica povezav z drugih blogov in predvsem prometa z iskalnikov. Najdi.si in Google namreč predstavljata kar 35 odstotkov vsega prometa na tem blogu.

Rezultati torej kažejo predvsem tri stvari. Prva je, da Delov blog ni tako huronsko najbolje obiskan, da bi ta obiskanost prevesila izbiro na stran njihovega patetičnega sistema, ki ga ne preuredijo kljub masovnemu eksodusu in pritožbam uporabnikov. Druga je, da je pri blogu najpomembnejše ravno vpletenost v blogersko skupnost kot tako. Le z dejavnim linkanjem na druge strani in povezovanjem z drugimi blogi se je mogoče vključiti v blogosfero. Delov blog, vsaj po bežnem pregledu par blogov, na tem področju malo šepa, saj mi deluje kot precej hermetično zaprt sistem, v katerem se bolj ali manj povezujejo le Delovi blogi med seboj.

Tretja stvar je, da so iskalniki izredno pomemben dejavnik prometa na spletni strani. Dejstvo je, da sem si svojim pisanjem o Firefoxu, Googlu in glasbenih storitvah ustvaril izredno visok rating pri nekaterih geslih. Pri številnih iskanjih sem v Googlu in Najdi.si na samem vrhu. Moram priznati, da mi je to v izredno zadovoljstvo, še posebej zaradi tega, ker je bil osnovni cilj mojega bloga od samega začetka, da uporabnikom spleta ponudim koristne informacije ravno o teh stvareh.

Sicer ti preizkusi niso popolnoma merodajni. Maja sem imel recimo dva članka zelo dolgo med top 10 po mnenju bralcev, kar se je izrazilo v kar precej velikem obisku (skoraj 3000 prikazov strani). Tako nenazadnje Delov blog na nek način nagrajuje kakovost pisanja, čeprav si seveda s tem izpostavljen tudi izigravanju sistema in izgubljanju glasov zaradi ljudi, ki želijo na seznamu najboljših videti svoj prispevek. Takega sistema slovenski blogi, ki jih ni v Delovem sistemu nimajo in so zaradi tega toliko bolj odvisni od prometa in priporočil z drugih blogov.

Mogoče še beseda o Večerovem blogu. Nikakor nimam dvoma, da določeni blogi dobivajo več obiska kot moj skromni prispevek, ki je verjetno preveč specializiran za splošne obiskovalce. Obisk je verjetno vseeno nekoliko manjši, saj Večer svojemu blogu ni namenil trženjskega proračuna, ki ga je bil deležen Delov blog. Ne glede na to je njihov blogerski sistem uporabniku bolj prijazen, nikakor pa ne dvomim, da bo zadeva pridobivala na priljubljenosti.

Še za zaključek: z zaključkom preizkusa, ki je že tako trajal mesec dlje kot sem pričakoval, zaključujem tudi objave na vseh blogih, razen na Bloggerju. Med samim preizkusom je Domen iz L-Files napadel tovrstno početje in moram reči, da sem se prav težko zadržal, da nisem začel opravičevati svojega početja. Z njegovim zapisom se popolnoma strinjam in moj recept za blogosfero je preprost. Ko imate bloge, ki jih radi berete redno, jih vključite na svoj seznam sorodnih blogov. Če najdete zapis, ki vam je še posebej všeč, ga omenite v enem svojih zapisov in objavite na svojem blogu. Ne nazadnje so blogi vsebina in kot taki ločeni od svoje platforme, ne glede na to, ali se ta nahaja v Sloveniji, Ameriki ali na Kitajskem.

2 komentarja:

jin pravi ...

Moram reči, da sem sam opazil enako, čeprav se je po mojem mnenju stvar v zadnjem času malo spremenila glede DELA. Prej je bilo tam več obiska, kot ga je zdaj. Imam en manjši blog, ki je za vsebino, ki se mi ni zdela nič posebnega(zdaj nimam več števca) pridobil 4000 pogledov v dokaj kratkem časovnem obdobju. Da je pa obiskanost tam vseeno velika, naj povem, da ko si enkrat dal povezavo na moj blog v okviru teksta o bloganju, da sem dobil zelo veliko obiskovalcev v zelo kratkem času :)

Mislim, da bi si človek tam lahko napravil verjetno najbolj obiskan blog v Sloveniji, če bi vsakodnevno objavljal, ker bi potem bil vedno na prvi strani. Na žalost je pač tako, da se nikomur resnemu to ne da, ker preprosto ni nobene prave izbire glede izgleda.

Sam imam blog tako na Večeru, kot na blogerju in Večerov je zelo slabo obiskan. Sploh imajo neke čudne številke v statistiki, za katere ne vem od kod jih privlečejo. Meni npr. piše, da imam že 90000 pogledov, medtem ko sem zadnja dva meseca po statcounterju dobil mnogo, mnogo manj.

®ā pravi ...

Lp,

par dni nazaj sem poskusno objavila blog (google),
ko sedaj napišem besede (katere so na strani)v iskalnik googla, bloga ne najde.

Lahko dobim kakšen naSvet?

Lpv

OmTaT