Večerov blog mi je med bolj simpatičnimi slovenskimi blogerskimi servisi. Kot prvo, obnašajo se zelo "Web 2.0", kar pomeni, da ima urednik dober stik s svojim bralstvom in uporabniki, hitro se odzivajo na želje strank in stalno predstavljajo nove inovacije. Zelo pohvalno. Drugi razlog je, da je na njem presenetljivo veliko dobrih blogov. Velika večina piscev dejansko piše o stvareh in ne objavljajo le pesmic, fotografij ali kratkih, vase zagledanih zapisov.
Večerov blog je bil pred časom vključen v moj eksperiment obiskanosti različnih blogerskih storitev, kjer je žal dosegel zadnje mesto v tekmi z Bloggerjem in Delom. Kar mi je že takrat padlo v oči, je bilo neskladje med statistiko, ki jo vodi Večer in statističnimi podatki iz Statcounterja. Osebno Statcounterju zelo zaupam, saj na svojem blogu na Bloggerju uporabljam istočasno Statcounter, Performancing Metrics in Google Analytics, pri katerih dobivam primerljive rezultate.
No, danes me je ob obisku Večerovega bloga pričakalo presenečenje. Znašel sem se namreč na seznamu najbolj branih blogov. Zapisano je tudi število obiskov, oziroma prikazov strani, ki je doseglo 7344. Ta podatek je presenetljiv, ker moji podatki o obisku kažejo popolnoma drugačno sliko. Skupno sem od marca letos na Večerovem blogu dosegel 521 prikazov strani, kar je bistveno manj kot rezultat, ki ga prikazuje Večer.
Kar me zanima je predvsem ta nekonsistentnost med rezultati statistike obiska. Ali Večer šteje kaj drugega kot Statcounter, čeprav kolikor razumem zadeve, Statcounter šteje vse prikaze glavne strani in vseh podstrani. Nikakor ne dvomim, da si bo Zvone vzel čas in odgovoril na ta zapis ter razčistil to mojo dilemo.
V informacijo: zaradi teme je ta zapis objavljen tudi na Večerovem blogu. Mislim, da gre za zadnji zapis na Večerovem blogu, saj nameravam v prihodnosti uporabljati le glavni blog na Bloggerju.
1 komentar:
Naj razkrijem majhno skrivnost. Kadar kdo na blogu omeni moje ime, dobim v svoj predal mail z opozorilom. Hehehe... Zato stika z bralci ne bi povezoval z WEB 2.0, pač pa... Saj veš, kaj pravi Viki Viking: "Najboljše stvari so si izmislili lenuhi."
:)
Zdaj pa k statistiki... Namen naše statistike ni, da bi absolutno natančno beležili obisk. Zanašanje na naslove IP je sicer natančno, vendar pa v določenih ozirih neuporabno (za enim IP se lahko skriva več ljudi - večer beleži 72 % obiska v dopoldanskem času, t.j. čas, ko so ljudje v službi). Raziskave (MOSS, RIS) to anomalijo rešujejo z dodatnimi telefonskimi anketami in anketami na terenu, kar si seveda internetni števec ne more privoščiti.
Na drugi strani smo prvih nekaj mesecev šteli prikaze strani. Tudi to se ni obneslo, ker so nekateri namerno klikali na svojo stran in se zato uvrščali visoko na lestvici.
Trenutno uporabljena metoda je torej kombinacija različnih IP in prikazov. Stvar je narejena tako, da mora med dvema obiskoma enega IP preteči vsaj 1 ura, da se zabeleži nov obisk. Če si dovolim malo matematične telovadbe, praviš, da imaš 500+ različnih IP, Večerov števec pa ti kaže 7000+ obiska. To pomeni, da teh 500 obiskovalcev opravi v enem tednu 14 obiskov ali 2 na dan. V povprečju. Ocenjujem, da je to spodobna rešitev, ki onemogoči klikerske navdušence.
Čisto za konec pa še nekaj... Omenjeno metodologijo uporabljamo za vse bloge v sistemu pod enakimi pogoji in enakimi pravili, pa so zato številke med seboj primerljive. In to je bistvo vseh števcev. Tudi tistih, ki po tvojem mnenju ne kažejo natančno.
Vrednost Googla je v njegovi primerljivosti.
Objavite komentar