sreda, oktober 12, 2005

Zaznamki v Googlu

Google je v iskanje dodal novost. V zgodovini iskanja je sedaj mogoče rezultate označiti z zvezdico in si tako narediti neke vrste zaznamek. Vsakemu zaznamku posebej je mogoče določiti oznake, s katerimi jih je mogoče kasneje hitro najti. Tak pristop je koristen predvsem za tiste strani, ki jih pogosto uporabljate, vendar si jih ne uvrstite med zaznamke. Poleg tega so zaznamki dostopni s kateregakoli računalnika na svetu, saj so vezani na uporabniški račun na Googlu. Sicer pa to pomeni, da potrebujete uporabniški račun pri Googlu. Če ga še nimate, si ga čimprej omislite.

Prvi vtisi so odlični. Google se je poslužil svojega sedaj že zelo konsistentnega uporabniškega vmesnika. Zvezdica je sedaj na voljo že v Gmailu, Readerju, Google Groups in verjetno še kje. Enako je z oznakami, saj se Google očitno zaveda pomembnosti lastnega označevanja strani za lažje iskanje. Vpisovanje oznak je preprosto, saj ti jih stran predlga na podlagi oznak, ki si jih že vpisal. To je sicer nekaj, kar pač pričakujemo od spletnih storitev, ne bom pa rekel, da ni kul.

Na nek način je to odgovor na de.licio.us in podobne storitve, čeprav je seveda med obema storitvama velika razlika. Največja je seveda, da Googlova storitev nima družabne komponente. Tvoji zaznamki so samo tvoji in ne moreš si jih izmenjevati z ostalimi uporabniki. Na ta način gre pri tem bolj lastno referenco in ne za družbeno dejavnost. Druga razlika pa je, da z de.licio.us označujem stvari do katerih pridem z linki preko blogov in spletnih strani, Googlova stran pa je namenjena označevanju najdenih strani. Nikakor si ne predstavljam, da bi sedaj najprej sledil povezavi do strani, ki mi je všeč, se vrnil v Google, jo poiskal in nato označil v zgodovini. Menim, da je Search History Googlov načrt, da o iskanih besedah in nizih pridobi več informacij tako z vidika kakovosti povezav (dopolnitev PageRanka) kot z uporabo semantičnih lastnosti besed. Vsi namreč vemo, da je največja težava računalnikov, da ne vedo, kaj beseda pomeni. V tem primeru pa lahko vpišemo "tufte" in nato v zgodovini besedo označimo z "oblikovanje informacij" ter "predstavitve". S tem Google dobi signal, da lahko pri iskanju "oblikovanje informacij" vključi rezultate "tufte", čeprav se morda iskani niz na spletni strani sploh ne pojavi.

Ni komentarjev: