petek, oktober 28, 2005

Fant, boš ti kaj plaču?

Ko sem bil še v srednji šoli, se je dalo dobiti nekakšen srednješolski časopis, ki je nosil zanimivo ime: »Fant, boš ti kaj plaču" ali nekaj takega. Okrajšava je bila, presenečenje, FBTKP. Saj časopis ni bil nič posebnega, ampak ime je bilo pa res kul. Pa omeniti ga je treba, da bo ta kul fraza za vedno zapisana v Googlovi podatkovnih zbirkah.

Časopis sam, niti nima kaj dosti s tem, kar želim danes povedati, razen, da se je ta teden v kolektivni zavesti blogov in podobnih stvari zastavilo ravno to vprašanje. Osrednja točka, okoli katere se je to vprašanje začelo, je Flickr. Gre za Yahoojevo spletno storitev, kjer lahko vsakdo objavi svoje fotografije, jih označi z nekaj oznakami in predstavi svetovni javnosti na ogled. Brez potrebe je povedati, da se je ta koncept odlično prijel. Na tisoče ljudi na Flickr pošilja svoje fotografije, jih označuje, povezuje v skupine z drugimi slikami in se nasploh zabava.

Yahoo! je presrečen. Na milijone obiskovalcev pomeni dober zaslužek preko oglasov. Yahoo! sicer svojim uporabnikom daje brezplačen prostor za shajanje in objavljanje fotografij, vendar so po drugi strani ravno uporabniki tisti, ki naredijo Flickr zanimiv za obiske. Vprašanje, ki ga sicer Yahooju ni zastavil še nihče, je pa samo še vprašanje časa kdaj ga bo, je: »Fant, boš ti kaj plaču?« Uporabniki namreč ustvarjajo vsebine, vse kar imajo od tega pa je dober položaj v neki skupnosti in možnost, da svoje delo predstavijo široki javnosti. Denarja pa ni od nikjer.

Enako vprašanje se lahko zastavi tudi Delovim blogom. V tem trenutku je stvar nova in zanimiva, ljudje si želijo biti pomemben del te scene, na voljo so tudi že prvi prepiri, kar definitivno vleče publiko. Delov blog sistem obiskovalcem servira oglase, ki sicer niso prisotni na posameznih straneh, so pa na osnovni strani in na strani vnosa besedila. To načeloma ni najbolj pravičen model. Nekateri drugi blogerski sistemi imajo drugačen koncept nagraditve. na Bloggerju lahko vstopiš v sistem AdSense in služiš od oglasov na svoji strani, enak koncept ima, kolikor vem, tudi TypePad. S tem se vsem, ki prispevajo, ponudi kompenzacija za njihovo delo in uspešnost.

Dejstvo je, da nekatere nove storitve, kot sta Flickr ali pa Delovi blogi, temeljijo na skupnosti in njihovi pripravljenosti sodelovati in prispevati vsebine. Je pa samo vprašanje časa, preden si nekdo izmisli koncept, po katerem bodo blogerji za dobro delo nagrajeni. To pa bo tisti, ki bo dobil skupnost. Delov koncept je v tem trenutku videti bolj izkoriščevalski kot karkoli drugega. Bo torej kdo vprašal: »Fant, boš ti kaj plaču?«

Neplačan oglas: Kot vedno, moj drugi blog. Mogoče obstaja možnost, da bo Delo prepovedal prikrito oglaševanje v blogih? Zanimiv pomislek.

Ni komentarjev: