petek, februar 23, 2007

Blogorama - nov slovenski agregator

Pregledovanje statistike obiskov je vedno zanimivo, ker ugotoviš, kje se pojavljaš in lahko odkriješ kakšno zanimivost. Tako sem v zadnjem času opazil, da so začeli kapljati tudi obiski iz Blogorame, projekta, ki je bil najavljen že pred časom.

Blogorama je, vsaj na prvi pogled, podobna Sloblogom in Si.blogs, dvema že obstoječima agregatorjema. Zbira vire RSS z različnih blogov in jih prikaže na enem mestu. Poleg tega omogoča tudi ocenjevanje posameznih blogov in zapisov ter vodi seznam najbolje obiskanih blogov.

Blogoramo gre pohvaliti predvsem za oblikovanje, ki je všečno in zelo, zelo "Splet 2.0". Ko kliknete na informacije o blogu se vam s skripto Lightbox odprejo informacije, kar je videti "kul".

Zanimivo je tudi iskanje, ki ne išče le po slovenskih blogih, temveč tudi po tujih, kar mi je osebno všeč, verjetno pa bi bilo smiselno, da bi bila vključena tudi možnost za omejitev samo na slovenske bloge, ki je nisem opazil.

Blogorama je (v skladu z vsemi pravili Spleta 2.0) v preizkusni različici. Zaradi tega verjetno lahko pričakujemo nadaljnji razvoj, saj v sedanji fazi še ne nudi veliko stvari, ki bi jo bistveno razlikovale od Sloblogov in Si.blogs. Osebno se mi zdi, da so Sloblogi s svojimi možnostmi zaenkrat še najbolj napredna storitev, ker združujejo tako možnosti imenika kot osnovnega bralnika RSS. Osebno ga za naročanje na slovenske bloge uporabljam tudi sam, ki sem precej zahteven glede bralnikov.

Toda po drugi strani je Blogorama videti kot zanimiv projekt s svetlo prihodnostjo. Fuzija slovenskih in tujih blogov mi je všeč, saj je izbor tujih blogov dober.

Še obstranski pomislek. V tem trenutku je vrednost agregatorjev predvsem v blogih, ki so na njih zbrani. Bolj obsežna zbirka in podrobnejše informacije na nek način predstavljajo konkurenčno prednost. Vprašanje je, kaj lahko agregatorji naredijo, da ohranijo stalno pozornost obiskovalcev, saj v tem trenutku lahko agregator zamenjaš brez težav. Naslednji koraki morajo biti torej usmerjeni v ustvarjanje zvestobe in dodatnih možnosti, zaradi katerih se bodo obiskovalci stalno vračali.

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

PS: ... ni lightbox ampak prototype window.

Unknown pravi ...

Ok. Hvala za heads-up.