Ravno danes sem se igral z zamislijo, da bi napisal vnos v blog o tem, kako bi bilo potrebno napisati kratka navodila za uporabo feedov RSS. Osebno sem bil namreč mnenja, da ljudje RSSa ne uporabljajo preprosto zato, ker ga ne znajo, oziroma ne vedo, kako naj se stvari lotijo. Torej sem začel razmišljati o kratkem hitrem vodiču po tehnologiji in kako jo uporabljati.
Toda v pregledovanju svojih novic v Bloglines sem naletel na zanimiv članek na O'Reilly, kjer avtor zagovarja tezo, da ne gre toliko za to, da ljudje ne znajo uporabljati tehnologije, temveč je preprosto nočejo. Njegova teza je, da te feedi RSS preprosto preveč privežejo za računalnik, kjer panično vsakih nekaj minut pregleduješ svoje novice in se sprašuješ, kaj se je zgodilo in kaj zamujaš. Večina ljudi te potrebe nima. Zame osebno je bil RSS odrešitev, saj lahko kar naenkrat spremljam strani, ki bi jih v preteklosti po nekaj dneh pozabil in nikdar več videl. Tako jih lahko stalno spremljam. Razumem pa, da večine ljudi to ne zanima.
Ta teza se mi načeloma potrdi, če pogledam svojo punco. Odprl sem ji račun na Bloglines, vendar ga ne uporablja. Njej splet pomeni nekaj drugega kot meni in kakorkoli obrneš pač preprosto ni zasvojena z novicami, tako kot sem jaz. Torej ji je RSS nekoristen.
Toda kdaj bi bil RSS lahko koristen? Razumem, da recimo povprečnemu uporabniku feed RSS z BBC News predstavlja prevliko obremenitev. Govorimo namreč o več sto novicah dnevno. To je preveč celo zame, pa preživim pred računalnikom okrog 10 do 12 ur dnevno (vem, vem, I should get out more). Torej bi bila zanimiva storitev prihodnosti nekakšen filter za RSS, ki bi omogočal, da dobiš le nekaj izbranih novic dnevno, ki so resnično zanimive in relevantne za uporabnika.
Toda moje vprašanje še vedno ostaja. Ali ljudje RSS ne uporabljajo ker ne vedo kaj je in kako bi se ga lotili ali zato, ker jim preprosto ne pomeni "tiste" storitve, ki jo potrebujejo. Vseh komentarjev bom vesel.
4 komentarji:
Zivjo! Hvala, da si odprl to temo, zame je izjemno relevantna, saj se mi je z zacetkom pisanja bloga pred nekaj meseci odprla dodatna, prej neznana plat interneta; njen pomemben del so tudi RSS-ji.
Osebno jih ne uporabljam, ker jih je stekam in jih mesam s temi fensi-smensi nalepkami, ki jih imajo ljudje na svojih blogih (ze 2 dni se ubijam, denimo, kako najti tako nalepko na Amazonu in tako svoj wish list nalepiti na svoj blog). Sicer sem pridno prebrala nekaj clankov o RSS feed-u na netu, ampak slej ko prej so se vsi zaceli zapletati v tako zelo znano in tako zelo nerazumljivo racunalniscino. Zame osebno je, skratka, na tej tocki kljucno najti en dober, poljudno napisan clanek o RSSjih, po moznosti v slovenscini, da sploh vidim, kaj tocno so in kako bi jih lahko najbolj ucinkovito uporabila za svoje potrebe.
lp
rss so superca stvarca....ceprav mam tezave z locevanjem pametnih in nespametnih rss feedov :-)
kar se tiče amazonskega wishlista.... najprej ga ustvaris, shranis.....in ga polinkas na svoj blog. mislm, da ne bi smelo biti pretezko
Hja, pa niti ni tako trivialno, vsaj ne na prvi pogled. Sem se malo pozabaval in odkril eno prisrčno orodje, ki ti ustvari tak simpatičen grafičen pogled na wishlist.
V glavnem, odpraviti se je treba na naslov http://www.dealazon.com/wishlist-badge/ in vtipkati identifikacijsko številko seznama želja. To je večmestna številka, ki se nahaja v naslovu strani za besedo wishlist. http://www.amazon.com/gp/registry/wishlist/RBE8VKW1KRQP
Potem to številko vpišeš na zgoraj omenjeno stran in klikneš Next. Nato dobiš malo programske kode, ki jo vneseš v sidebar v template svojega bloga.
Če rabi kdo še kakšno pomoč naj se kar oglasi.
L-B: tole mam jst napisan za uporabnike, ki se prvič srečajo s temi zadevami:
"...Kratko in jedrnato povedano so RSS (oz. ATOM ali celo web feedi) dostavna služba, ki vam prihrani pregledovanje internetnih strani v upanju da boste naleteli na kakšno novost. Feed ima podobno nalogo kot poštar, ki dostavlja časopise ali revije in vam s tem prihrani dnevni sprehod do trafike. Vse nove vsebine na določeni strani se avtomatično prenesejo tudi do vas in vam s tem prihranijo čas, ki bi ga drugače zapravljali z brskanjem po straneh kjer se nič ne dogaja...."
Princip je torej v pasivnosti uporabnika. Namesto aktivnega iskanja novosti samo še zalaufaš program in pregledaš naslove (kot v časopisu).
Poglavitna težava feedov je proces naročanja. Preveč različnih poimenovanj, glupih ikon in ostalega nepomembnega šodra, ki nikomur ne koristi.
Objavite komentar