ponedeljek, januar 30, 2006

Preveč materiala za pakiranje

Tole je sicer malo izven običajne usmeritve tega bloga, ampak gre za stvar, ki gre tudi meni izredno na živce. Pri Guardianu so naredili preizkus in štiri družine prosili naj en mesec shranjujejo ovoje izdelkov, ki jih kupujejo. Na koncu meseca so stvar izmerili in ugotovili, da se na eno družino v mesecu naber za 50 kg pakiranja, gre pa za take ekstreme kot je na primer v plastiko zavit kokosov oreh.

Osebno vse to pakiranje jezi tudi mene. Najbolj ekstremen primer, ki se ga domislim so male ruladice, ki jih mislim da dela Gorenjka. Včasih so bile vse skupaj zapakirane v plastičen pladenj in plastiko. Sedaj je vsaka ruladica posebej zapakirana še v eno ovoj. Dejansko je skoraj več pakiranja kot dejanskega izdelka.

V članku se pritožujejo predvsem čez slabo označene materiale in dejstvo, da so skupaj združeni različni materiali. Recimo plastika na kartonu, več različnih plastik in podobno, saj je to težko ločevati in reciklirati. Vse to pakiranje dejansko povečuje ekološko obremenejenost okolja, istočasno pa predstavlja tudi veliko porabo naravnih virov, predvsem nafte.

Očitno obstaja celo nekakšna direktiva EU, ki naj bi trgovinam naložila naj zmanjšajo količino pakiranja, čeprav se mi osebnmo zdi, da v zadnjem času ta količina samo povečuje.


Technorati Tags:

1 komentar:

ill-advised pravi ...

Tudi meni se zdi, da se količina pakiranja zgolj povečuje -- ugibam, da zaradi kakšnih higienskih zahtev (ki so sicer povečini nepotrebne).

Pred nedavnim sem imel opravka z enim resnično bizarnim primerom pretiravanja z embalažo. Za novoletno darilo sem dobil živilski izdelek, ki se imenuje "Fige Prešernove" -- imena proizvajalca se ne spomnim (nekaj v stilu "Čokoladni atelje Ta-in-Ta"). Izdelek je očitno mišljen kot nekaj, kar bi ljudje kupovali predvsem kot darilo, ne pa zato, ker bi jim bilo res kaj prida do njega, zato temu primerno po nepotrebnem pretirava s fancy embalažo. Notri je šest fig (na pol posušenih), oblitih s čokolado. Vsaka figa je zavita v celofan in potem še v nekakšen "ličen" ovitek iz trdega kartona. Te fige so potem zložene v kartonasto škatlo, ta pa je zaprta s še enim kartonastim ovitkom. Preden se skozi vse navedene reči prebiješ do fige, te že vse mine :)

Moram pa priznati, da (čeprav drugače nisem nek strašansko velik ljubitelj fig) je kombinacija fig in čokolade zanimiva zadeva. Po eni figi s čokolado sem se še nekaj časa počutil pošteno poln, sit in nažrt.

Sem pa radoveden, kam nas bodo ti trendi povečevanja količine embalaže še pripeljali. Mogoče bodo začeli proizvajalci testenin zavijati v folijo vsak špaget posebej :)