sreda, januar 25, 2006

Analiza Delovih blogov

Evo, očitno imam res preveč časa. Pregledal sem namreč vse (ampak res vse) Delove bloge, ki so bili od otvoritve konec oktobra do danes odprti na njihovi strani. To sem seveda storil z velikim načrtom. Zanimalo me je namreč, kako so se stvari odvijale, kako uspešen je projekt in kakšni blogerji smo Slovenci. Pregledal sem vse bloge in za vsakega posebej označil koliko zapisov je na njem in kdaj je bil blog nazadnje osvežen.

Pa pojdimo kar k rezultatom: Vsega skupaj je bilo odprti 472 blogov. Od tega jih je 214 popolnoma praznih, kar pomeni, da na njih ni niti enega zapisa. 258 blogov ima torej več kot en zapis, od tega pa jih ima 75 samo enega. Vseh rezultatov ne bom takole razlagal, sem pa pripravil en grafek na to temo.

Kar je iz grafa očitno, da je med ljudmi veliko radovednosti in začetnega entuziazma (blogi z enim zapisom so večinoma v stilu "Glej blog!"), veliko manj ljudi pa je zmožnih dejansko ohraniti zanimanje in tok idej, potrebnih za stalno in konsistentno bloganje. Tako na grafu vidimo počasno upadanje števila blogov z naraščajočim številom zapisov, dokler ne pridemo do osmih zapisov, ki je očitno nekakšna magična meja. Po tej meji namrečć začne število blogov naraščati, kar nam pokaže blogerje, ki so uspeli ohraniti svojo blogersko formo.

Zanimivo sliko razkrije tudi analiza časa, v katerem je bil objavljen zadnji zapis v posameznem blogu. Gledal sem ali je bil zadnji zapis objavljen v 7 dneh, 14 dneh, 21 dneh ali več.

No rezultati so sledeči:

7 dni ali manj: 78 blogov
7 - 14 dni: 22 blogov
14 - 21 dni: 23 blogov
Več kot 21 dni: 130 dni

V številko 78 blogov pade tudi precej blogov, ki bodo verjetno ostali pri enem ali dveh zapisih, kar pomeni, da je aktivnih blogov na Delu dejansko nekje med 40 in 70. Kaj več zagotovo ne. Če to številko vzamemo v skladu na skupno število blogov je aktivnih nekje med 8 in 15 odstotki. Mogoče se komu zdi to precej žalostno, ampak po drugi strani pa je to verjetno skladno s svetovnim povprečjem živih blogov, ki so preživeli več kot mesec ali dva.




Technorati Tags: , ,

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Verjetno res dost povprečen odziv ampak se mi zdi da so vseeno pričakovali veliko več ;)

Še vedno pa sem mnenja da je bila to polomija že od začetka konceptne faze. Že sami zaposleni dokazujejo da nimajo nikakršnega interesa za pisanje blogov (pa tudi splošni razvoj časopisa) kar je sicer nekak v slovenskem stilu tako da ne preseneča (preveč). Najbolj mi je žal ker je Videmšek obstal že na štartu.

So nekatere svetle izjeme ampak vse skupaj daje vtis da tisti pri vrhu ne vedo kaj bi sploh radi v prihodnosti in verjetno tud ne bi znali izpeljati idej. Delajo kratkoročno po ustaljenih principih neke vizije pa seveda nobene. Poslušajo pa itak ne.

V 5min zmečejo skup nekaj kar so od nekje slišali da je fino hkrati pa si ne vzamejo časa da bi spoznali osnovno problematiko.

Anja pravi ...

Hej!
Hvala za analizo, clovek - odlicna rec!
Iz lastne izkusnje dodajam, da sem celo odprla enega od blogov na Delu, vendar ga bom zaprla z enim samim zapisom. Zadeva je namrec neuporabna, izjemno slabo zastavljena - "blog masina" ponuja komaj kaj, zato bloganje ni niti malo zabavno (kar je po moje ena kljucnih motivacij, vsaj mojih, za pisanje). Kar naprej se mi dogajalo, da nekaj potrebujem, pa tega ni na voljo. in - a si videl moznosti "mask"? Heh heh, 4 so na voljo - 2 zrcalni modri in 2 zrcalni rjavi.
Kot kaze so rec zastavili izjemno povrsno, za povrh pa so se skrajno slabo kopirali bloggerjev stil. Zdi se mi, da ima Delo zadnje case neko tako politiko, da svoj marketing prilepijo na kaj, za kar slisijo, da je novo in kul, pac zato, da bi tudi sami tako izgledali. To grabljenje slamic deluje vsaj meni precej pateticno (ce pogledam dejansko izpeljavo npr. blog strani, pa se toliko bolj).