Pred kratkim sem v službi pripravil kratk vodič po uporabi Twiterja. Saj ne, da bi bil Twitter ravno kompleksna aplikacija, ampak vseeno ima nekaj svojih, rocimo temu običajev, ki jih je prav poznati, še preden se zares lotiš uporabe. In ker je nastal tak kratek prijeten vodič, sem se odločil, da ga s par popravki vržem še na blog.
Sledenje / Following
Koncept sledenja v Twittru je preprost - če želite prejemati sporočila, ki jih pošilja drug uporabnik mu pričnete slediti. Njihova sporočila se prikažejo v vaši časovnici, torej seznamu sporočil drugih uporabnikov.
Tweet
Tweet je sporočilo, ki ga objavite v omrežju Twitter. Sporočilo je vidno vsem, ki vam sledijo. Dolžina sporočila je omejena na 140 znakov.
@uporabnik
Ena zanimivejših lastnosti Twitterja. Sporočila, ki vključujejo to sintakso so javna, vendar obenem namenjena izbranemu uporabniku.
POZOR: Če uporabnik obenem sledi vam, se bo sporočilo prikazalo na njegovi časovnici. Če vam ne sledi, se bo sporočilo prikazalo v njegovem seznamu omemb. Na spletnem vmesniku Twitterja je ta seznam na voljo na desni strani pod povezavo @vašeuporabniškoime.
Ta sporočila so javna, vsako uporabniško ime, ki se začne z znakom @ pa postane povezava na profil uporabnika.
Neposredna sporočila / Direct message
Neposredna sporočila so vidna samo prejemnikom, pošiljate pa jih lahko samo ljudem, ki vam sledijo. Neposredno sporočilo preprosto pošljete tako, da sporočilo začnete s črko "d" in uporabniškom imenom. Primer:
d imitation78 Pokliči me na GSM 666 666.
Retweeti
Retweetanje uporabljate, kadar želite sporočilo uporabnika, ki mu sledite, posredovati vsem, ki vam sledijo. Retweet je običajno označen z RT in uporabniškim imenom uporabnika, katerega sporočilo želite posredovati naprej. Na primer:
RT @imitation78 Prvič v Kopru. Svašta, morje.
Hashtagi
Hashtag ali oznaka omogoča preprosto uporabo kategorij za sporočila. Če rečimo veliko ljudi tweeta o propadu Mure, lahko preprosto označijo svoje zapise z oznako #propadmure. Ta oznaka se spremeni v povezavo in s klikom nanjo, lahko pregledujete vsa sporočila, ki nosijo to oznako, ne glede na to, ali uporabnikom sledite ali ne.
Kratke povezave URL
Ker je lahko sporočilo v Twitterju dolgo le 140 znakov, so običajni naslovi URL lahko hitro predolgi za smiselno uporabo. Na srečo imamo na voljo malo morje storitev, ki omogočajo krajšanje naslovov. Osebno uporabljam http://bit.ly, ker poleg krajšanja omogoče tudi spremljanje statistike klikov na povezavo. Mimogrede - to je lahko koristno tudi pri elektronski pošti in drugje.
Iskanje
Twitter ima dokaj dober vgrajen iskalnik, ki se nahaja na naslovu http://search.twitter.com. Preprosto vpišete iskalni pojem in poiščete, kaj drugi menijo o točno določeni tematiki.
Komu slediti?
Najboljše je seveda, če že poznate kakšnega drugega uporabnika in mu pričnete slediti. Nato pa lahko spremljate njihove tweete in retweete. Če se vam zdi omenjeni uporabnik zanimiv, mu pričnete slediti. Nikakršne obveze ni, da bi sledili vsakomur, ki začne slediti vam, se pa šteje kot dobra praksa, da nimate ravno hudega nesorazmerja med ljudmi, ki jim sledite in tistimi, ki sledijo vam.
Blokiranje
Zavedati se je potrebno, da vaša sporočila vidijo vsi, ki vam sledijo, tudi če vi njihovih ne vidite. Seveda je mogoče rešiti tudi to in sicer z uporabo možnosti Block. S tem se ne pojavljate več v seznamu ljudi, ki jim ta uporabnik sledi, vaša sporočila se ne prikazujejo več v njegovi časovnici in uporabnik vam ne more več slediti.
POZOR: ne glede na to ali je uporabnik blokiran ali ne, lahko še vedno obišče stran z vašim profilom in si ogleda vaša sporočila.
Iskanje novih ljudi, ki jim lahko sledite
Dobra lastnost Twittra je tudi, da lahko precej preprosto poiščete ljudi, ki imajo (morda) kaj pametnega za povedat. Kako jih najti? Obstaja veliko imenikov preko katerih lahko iščete po najrazličnejših kriterijih.
Seveda je mogoče nove uporabnike odkriti tudi preko svojih prijateljev in retweetov.
#FollowFriday
FollowFriday je nekakšen običaj, da v petek pošlješ tweet s petimi uporabniki, ki se ti zdijo zanimivi in jih tako priporočiš svojim sledilcem. Ob tem seveda dodaš zgoraj omenjeni hashtag.
Za konec še en lep uvod v Twitter, na katerem deloma temelji tudi ta zapis.
Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.
Povezani zapisi
Zakaj bo Twitter premagal Facebook
Hapax Legomena sedaj tudi na Twittru