petek, julij 31, 2009

Je naslov elektronske pošte z vzdevkom osebni podatek?

V zadnji Mladini sem zapazil kratko novico, v kateri se novinar pritožuje, da ministrstva pošiljajo sporočila za javnost tako, da so vidni vsi naslovi. Pri tem se vpraša ali gre pri tem za kršitev zasebnosti naslovnikov, za obrazložitev pa so se obrnili na namestnico informacijske pooblaščenke, Kristino Kotnik Šumah. Njen odgovor je - odkrito povedano - čuden.

Če gre npr. za elektronske naslove tipa marjetica@hotmail.com, ne gre za osebne podatke, ker posameznik na podlagi teh podatkovni določen oz. določljiv. V nasprotnem primeru (to je, ko je
na podlagi elektronskega naslova posameznik določen oz. določljiv, npr. kristina.kotnik-sumah@ip-rs.si), pa je treba te podatke obravnavati v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov.
Nisem pravnik, vendar mi osebno ta razlaga ne drži vode. Naslov elektronske pošte z vzdevkom pripada enemu človeku in prav nič ni izključeno, da ni mogoče odkriti za koga gre v resnici. Ime za vzdevkom je lahko le en korak stran, če se človek ni ravno potrudil, da bi skril svojo identiteto. Z Googlom nihče nima velikih težav, da bi ugotovil, kdo se "skriva" za mojim elektronskim naslovom.

Povedano drugače, ni izključeno, da je janez.novak@gov.si edini Janez Novak v sistemu. Treba je torej narediti ta dodatni korak, da ugotoviš, za katerega od dveh ali treh gre.

Gre za precej pavšalno razlago, ki ni ravno smiselna. Zakaj ne bi raje rekli, da so vsi elektronski naslovi osebni podatki? Tako bi lahko brez komplikacij varovali vse naslove. Zdi se mi, da s tako nelogično razlago odpiraš vrata nejasnostim. Recimo, da imam naslov mkocevar@genericmail.com. Gre za nekakšno mešanico vzdevka in "določljivega" naslova.

Še bolj zanimivo pa bi mi bilo videti, ali ljudje na splošno sploh gledamo na elektronski naslov kot na osebni podatek. Jaz že, nisem pa prepričan, da vsi razmišljajo tako.

Če vam je bil zapis všeč, imate različne možnosti, da blog spremljate še naprej: moj Twitter profil ali pa RSS tega bloga.