torek, november 28, 2006

Boljše recenzije

Včeraj sem po službeni dolžnosti pregledal približno 40 do 50 strani recenzij dveh programov. Za namen tega zapisa niti ni važno katerih. Recenzije so prihajale iz različnih revij, vendar sta mi najbolj v oči padli dve dejstvi: formulaičnost in pomanjkanje kakršnegakoli navdušenja nad izdelkom.

O čem govorim? Najprej formulaičnost. Vsaka recenzija je zgrajena po istem kopitu: najprej nekaj malega zgodovine, potem pa prvi vtis (povsod omenijo uporabniški vmesnik), predstavitev par novosti ter že smo pri zaključku. Povsod pišejo eno in isto. Kar je po mojem še huje, je, da predvsem opisujejo neke nove možnosti, obenem pa bralec ne dobi ravno občutka, kaj je na teh novih možnostih dobrega.

Druga stvar je pomanjkanje navdušenja. Praktično vsaka stavek je napisan po principu: ta in ta možnost je dobra, ampak ni nič posebnega. To in to vam nekaj, olajša, ampak to ni nič novega. Zdi se mi, da bi lahko včasih novinarji pokazali tudi malo navdušenja. Če je nekaj dobro, potem po mojem ni nič narobe, če to pohvališ.

Vse to me je napeljalo k razmišljanju. je mogoče v dobi blogov, kjer smo na nek način avtorji vsi, izboljšati koncept recenzije? In tu nastopite vi, dragi bralci. So vam obstoječe recenzije programske opreme in podobnih stvari všeč, ali bi včasih radi kaj več? Kakšen koncept bi vam bil blizu?

Osebno sem razmišljal v smeri podrobnega opisa posameznih možnosti, ki bi jih lahko obogatili z zaslonskimi slikami in "screencasti". Lahko bi se recimo osredotočil na zelo specifične stvari, ki jih lahko naredim. Mogoče bi lahko za posamezne stvari pisal, kako jih uporabljam. Kaj pa če bi na enem blogu združil izkušnje več ljudi? Lahko bi recimo pisal o tem, kako uporabljam Outlook za nadzor nad svojo pošto. Bi to koga zanimalo?

Načeloma sem zastavil več vprašanj, kot dal odgovorov. Toda zdi se mi, da recenzije programov v računalniških revijah preprosto ne prestanejo kritičnega pogleda in prepričan sem, da bi bile lahko boljše.

Mnenja?

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Te recenzije so v veliki meri ena velika farsa. V bistvu avtor zgreši bistvo tisti trenutek, ko pozabi, za koga recenzijo piše. Experti jih tako ali tako ne berejo, ker so vse to (in še več) vedeli davno preden je opis prišel na plano, 'navadnim' uporabnikom je pa vse, kar presega open/save in copy/paste, skorajda raketna znanost. OK, pretiravam, ampak je res.

Zame je recenzija to, da predstaviš stvari, ki program delajo drugačen. Zakaj uporabljati Total Commander in ne Windows Explorer (ki je pač najbolj poznan)? Zato, ker lahko narediš to, kar tam ne moreš, ... Zakaj uporabljati Thunderbird in ne Outlook? Zato, ker... Na tak način, recimo...

Anonimni pravi ...

Ko smo že pri blogih - blog tipa 'tip of the day' bi bil meni osebno ZELO ljub...

Anonimni pravi ...

Stvar recenzij (ker sem jih ze veliko spisal, za razlicne revije) je bila v veliki meri stvar uredniške politike ter politične korektnosti. Velikokrat bi to pomenilo, da prevelika količina čustev, mnenj in mimopota ne bi dejansko povedala nič o opisovanem izdelku, po drugi strani pa bi ratala stvar lahko tudi zelo suhoparna, saj politična korektnost naredi recenzijo standardizirano. Poveš pluse in minuse, všeč, nevšeč, spremembe, novosti in to je to.

Po drugi strani pa se moraš postaviti v vlogo bralca. Bi ti, kot bralec bral 10 strani dolgo recenzijo nekega izdelka? (filma, knjige, programa, avta, kolesa, ipd ipd). Verjetno ne, ker bi hitro videl, da je 80% teksta neuporabnega. In smo tam, kar dejansko preostanek 20% teksta pomeni - suhoparnost, točnost, deskriptivnost in standardiziranost.

Ampak, zakaj bi gledal tako črnogledo. Blogi so se pojavili, seveda v zlic temu, kar ljudje menijo in zato o tem tudi pišejo. Niso pa vsi sposobni napisati recenzije; v končni fazi je recenzija nestrukturirano besedilo z željeno strukturo :)

Seveda pa imaš sladkorčke. Če pomislim na oddajo TopGear (BBC), kako z veliko žlico kreativnosti (kot tudi kritike) govorijo/pišejo recenzije.

Torej je stvar politike urednikovanja, vedno zadovoljne korektnosti in pravičnosti. Ker se v končni fazi vse ustavi pri bralcih, ki bodo to brali, ki bodo to kupovali, ki bo pomenilo mojo plačo na začetku meseca!

Unknown pravi ...

tomaž: tudi sam sem že pisal recenzije in moram priznati, da so bile točno takšno suhoparno nažiganje, politična korektnost in nezanimivo opisovanje enih in istih stvari.

Jasno mi je, da so recenzije v revijah žrtev uredniške politike, ki zahteva točno to. Ampak to je pripeljalo do tega, da so vse recenzije enake.

Kar me v bistvu zanima je, ali lahko kot bloger uporabnikom ponudim nekakšno obliko recenzije,. člankov, ki jim bodo všeč in bolj koristne od tega, kar najdejo v revijah.

Osebno se mi zdi, da blog odpre nekoliko drugačne možnosti pisanja o programski opremi. Recenzij v klasični obliki je tako ali tako dovolj. Mogoče pa lahko blogerji ponudimo nekaj novega ali svežega.

Anonimni pravi ...

Napisala sem že kar nekaj recenzij, po naročilu urednika ali založbe :)
Osebno z njimi nisem bila zadovoljna.

Zdaj sem in tja napišem kakšno kao-recenzijico na svojem blogu. Ki je čisto pristransko moje osebno mnenje :)

SloThrop, z veseljem bi brala tvoje recenzije in dejstvo je, da tanajboljše sladkorčke vedno najdem - na blogih.