petek, julij 27, 2007

Kolosej in vstopnice

Kolosej je s svojo akcijo kino kart za blogerje požel precej zanimanja, za kar si definitivno zaslužijo pohvalo. Brezplačna reklama je vedno dobra, ne glede na to, ali je pozitivna ali negativna. Ne bi se zdaj spuščal v to, ali je za blogerje pametno, da se pustijo Koloseju premamiti z relativno čudno ponudbo, ki vključuje povezovanje na spletno stran in napol spamanje drugih blogerjev. Razumem, da poskušajo uvesti nekakšno obliko viralnega trženja, kjer naj bi se ljudje za karte veselo linkali med seboj. Prav tako razumem, da naj bi s tem dvignili obiskanost in pokritost filma. Ne razumem, sicer, zakaj so zadevo omejili samo na en film, vendar o sami akciji načeloma niti ne bi več govoril.

Žal se mi zdi, da se zadeve lotevajo na napačnem koncu. Z akcijo bodo verjetno kratkoročno dosegli dober rezultat, ki pa nikakor ne bo vplival na dolgoročen trend, torej upadanjem števila gledalcev. Kolosej ima namreč številne pomanjkljivosti, ki jih tovrstna akcija ne bo odpravila. Poglejmo si za trenutek, kako poteka tipičen obisk kina.

Za kino predstavo moram z Vrhnike v Ljubljano vsaj uro pred predstavo, ker se vstopnic ne da kupiti preko spleta. Oziroma, lahko jih kupiš s kartico Joker, ne pa s kakršnimkoli uveljavljenim sredstvom za plačevanje. Ko pridem do Koloseja se zabava začne - kroženje po prenapolnjenem parkirišču, ki ima povrh vsega še tako urejen promet, da si komaj še upam zapeljati nanj. Nato stopim v veliko dvorano in kupim karte, poleg katerih dobim še šopek reklam, vstopnice pa me popeljejo v dvorano Winterfresh, za katero ne vidim drugega smisla, kot to, da je pač nekaj več sponzorskega denarja.

Nato moram seveda čakati. Ker sem moral priti prej, da bi kupil karto mi ne preostane drugega, kot da bingljam v Koloseju ali pa se pomaknem na kakšne hiter nakup v bližnje trgovine. Z avtom stran ne morem, ker bi to pomenilo, da izgubim težko najdeno parkirišče. Nato nastopi čas za film. Po 10 minutah reklam sledijo še napovedniki, zaradi katerih sem bil v dvorani točen. Toda, ker sem se odločil, da grem gledat film, ki je po Kolosejevem mnenju namenjen otrokom, čeprav se začne ob 21h in ni v dvorani praktično nikogar pod 20, se vrtijo samo napovedniki za risanke in ostale otroške zadeve. Saj ne, da ne bi imel rad risank, toda načeloma jih gledat ne bom šel, Kolosej pa je zamudil priložnost, da bi me pritegnil h kakšnem resnejšem filmu.

Na kratko - izkušnja obiska kinematografa smrdi.

V luči napisanega me preseneča, da se Kolosej odloča za akcijo z blogerji, namesto, da bi se osredotočil na nekaj drugega in bolj pomembnega: izboljšanje izkušnje v kinu za svoje uporabnike. Upadanje obiska je posledica in kratkoročna usmeritev na en sam film ne bo spremenila ničesar - vsaj po mojem mnenju ne. In če so se že odločali za družabno usmerjeno komunikacijo bi mogoče lahko zadevo rešili na drugačen način.

Primer: namesto, da poskušajo podariti nekaj sto kart in s tem dvigniti zanimanje za film, bi lahko naredili spletno stran, podobno IdeaStorm, ki jo je uvedel Dell. Uporabnikom bi lahko omogočili, da predlagajo svoje ideje za izboljšanje kina in nato o njih glasovali.

Druga stvar, ki bi jo lahko naredili je, da bi razširili svojo spletno stran z družabn komponento. Namesto neberljivih in odkrito povedano preveč neurejenih komentarjev, bi lahko uporabniki ustvarili svoje profile in se povezali s svojimi prijatelji. Vse uporabnike bi lahko nagradili za različne dejavnosti s točkami: recenzija filma prinese deset točk, ocena filma prinese eno točko, sodelovanje v diskusiji prinese eno točko. Uporabniki bi potem lahko glasovali za dobre recenzije, ki bi priplavale na vrh. Točke se obenem seštevajo in za 100 točk dobiš karto.

Ko sem napisal, da ne razumem Kolosejeve odločitve, sem mislil ravno na to: podjetje se z blogerji povezuje, ker je to "kul". Njihov cilj ni omogočiti ali sodelovati v diskusiji, temveč preko viralne akcije ustvariti nekaj pozitivnih objav in občutek, da Kolosej "dogaja". Namesto, da bi (sicer preveč opevano) moč množic izkoristili za to, da se izboljšajo, so raje ubrali lažjo pot.

In kot post scriptum: osebno ne verjamem, da se bodo blogerji, ki bodo vzeli brezplačne vstopnice prodali ali ogrozili svojo osebno integriteto. Dejstvo pa je, da tako kot stvar stoji v tem trenutku, izgleda kot podkupnina: "Damo vstopnico, če nas omeniš". Kakorkoli to obrneš, je zadeva kupljena povezava in nikakršno opravičevanje, da gre za korak v pravo smer, tega ne spremeni. In še enkrat ponavljam - ni nujno, da prevzetje karte pomeni prodajo idealov ali česa drugega.

Cela zgodba pomeni, da blogerji podjetja fascinirajo. Tako in drugače. Ta korak ni prvi in je samo eden v celi vrsti drugih. Podjetja, ki bodo razumela, da lahko s svojimi strankami komunicirajo in se od njih učijo, bodo pridobila prednost. Druga se bodo pač morale svojih težav ali izzivov lotiti drugače.

sreda, julij 25, 2007

Firefox v živo

Pred časom sem pisal o tem, kakšen je videti Firefox v resnici. Gre namreč za rdečo pando, sorodnika običajne pande. No, ta vikend sem preživel na kratkem oddihu v Amsterdamu, kjer sem obiskal tudi živalski vrt Artis. Z navdušenjem sem ugotovil, da v njem živita tudi dva ognjena lisjaka.

















Najbolje sem ga ujel, ko se je ravno lotil kosila in se veselo vrgel na bambus. Mimogrede, včasih so jedli meso, potem pa so se sčasoma navadili na bambus.

















Mimogrede. Amsterdamski živalski vrt Artis je definitivno vreden ogleda. Priporočam, če se naveličate tradicionalnih atrakcij.


Update: Hvala Napotu, da me je obvestil, da mačji panda (firefox) živi tudi v ljubljanskem živalskem vrtu. Kot sem napisal v komentarjih, lahko sedaj resnično obžalujem, da sem bil nazadnje v živalskem vrtu pred 15 leti. Zdaj pa vsi v živalski vrt in gledat ognjenega lisjaka/rdečega pando/mačjega pando/...

Posted by Picasa

torek, julij 17, 2007

34 lun osončja v Google Earth

Zelo prizadeven človek je pripravil datoteko .kml (za Google Earth), s katero si lahko ogledate 34 lun našega osončja v enotni orbiti okoli Zemlje. Vključene so samo lune, katerih premer je več kot 100 km. Gre za tridimenzionalne modele, ki so prekriti s teksturami, tako da si jih lahko ogledate v vsej njihovi lepoti. Še posebej zabavno je, da ima vsaka luna svoj "placemark", kjer se nahajajo osnovni podatki o njej, povezava na Wikipedio ter seveda "Directions - From here - To here". Heh. Sem ravno danes razmišljal, ali bi šel do Io preko Marsa ali je bolje iti po obvoznici mimo Jupitra.

četrtek, julij 12, 2007

Dresden v 3D

Nemško mesto Dresden je za Google Earth predstavilo orjaško zbirko tridimenzionalnih stavb. Vsega skupaj jih je več kot 150.000 in številne med njimi so izredno podrobne. Nič lepšega kot virtualni sprehod po ulicah mesta, ki je med drugo svetovno vojno doživelo strahovito bombardiranje in je eno od prizorišč genialne Klavnice 5 Kurta Vonneguta.


Mimogrede, krasno bi bilo, da bi tudi slovenska mesta stopila na to pot. Mogoče bi vsaj Ljubljana in Maribor lahko investirala v 3D pokritost. Zaenkrat je namreč v Ljubljani le nekaj stavb v 3D skladišču za Google Earth. Ne pa, da se poslanci ukvarjajo z majhnimi napakami na mejah.

Povezani zapisi:

Google Earth in Google Maps sedaj s slovenskimi cestami
Na hitro o par malenkostih iz Googla

Preusmeritev Bloggerjevega vira RSS in nov dodatek

Googlov nakup Feedburnerja je prinesel še eno novost, ki smo je veseli uporabniki Bloggerja. V preteklosti si ob namestitvi Feedburnerjevega dodatka na blog namreč dobil dodaten vir RSS, ki se je štel posebej. V praksi to pomeni, da nikakor nisi mogel vedeti, koliko imaš dejansko bralcev preko vira RSS, saj so morda nekateri uporabljali privzeti Bloggerjev vir, ki ni bil "števen". Sedaj lahko preprosto preusmerite svoj vir na Feedburnerjevega in tako preštejete vse svoje bralce.

Odpravite se na svoj blog in obiščite jeziček Nastavitve ter nato kliknite na Vir spletišča. Nato vpišite Feedburnerjev naslov vira RSS v okence, kot to vidite na sliki spodaj:


Prilagojeno iskanje na blogu

Drugo novost prinaša Blogger v razvoju. Gre za nov dodatek s področja iskanja. Če uporabljate novo orodje za urejanje predloge, lahko izberete nov gradnik, ki omogoča istočasno iskanje po blogu, spletu ter straneh, na katere je povezan vaš blog. V načinu urejanja predloge preprosto dodate gradnik Preišči ta spletnik, ki se vam nato pojavi ob strani bloga. Ko uporabnik vpiše iskano geslo, se na vrhu strani odpre AJAX dodatek, preko katerega lahko pregledujete rezultate s spleta, bloga ali povezanih strani.


Povezani zapisi:

Napredne statistike v Feedburnerju sedaj zastonj
Blogger v razvoju sedaj omogoča ankete
Blogger v razvoju


ponedeljek, julij 09, 2007

Koncerti Live Earth

Če se slučajno niste znašli na enem od koncertov Live Earth, namenjenih spodbujanju ozaveščenosti o klimatskih spremembah, je Microsoft za vas pripravil posebno poslastico. Na spletnem mestu Live Earth so vam na voljo posnetki koncertov, ki so potekali po vsem svetu. Skupine, ki so igrale vključujejo Bloc Party, Beastie Boys, Black Eyed Peas, Duran Duran, Genesis, Metallico, Red Hot Chilli Peppers, Smashing Pumpkins, The Police in še nekaj deset drugih.

Na voljo so vam tudi fotografije ter različni nasveti kako živeti zeleno. Pravo mesto za vse ljubitelje glasbe in planeta.

torek, julij 03, 2007

Napredne statistike v Feedburnerju sedaj zastonj

Feedburner, spletna storitev za vodenje statistike o virih RSS, je bila v preteklosti razdeljena na dva dela: brezplačni in plačljivi. Sedaj, ko jih je kupil Google, so to razmejitev ukinili in so sedaj tudi naprednejše statistike zastonj. V preteklosti si lahko tako videl število naročnikov, nismo pa imeli na voljo podrobnejših statistik o uporabi, oziroma klikanju posameznih uporabnikov na posamezne zapise.

Vse, kar morate narediti je, da dodatne storitve vklopite pod možnostjo "Feedburner Stats PRO". Odkljukajte, da želite PRO statistike in lahko si jih boste ogledovali.

nedelja, julij 01, 2007

Google Earth in Google Maps sedaj s slovenskimi cestami

Pozdravljeni, obiskovalci z Googla! Ker vas na to stran pride res veliko, samo nekaj nasvetov. Brez skrbi, besedilo sledi nekaj vrstic kasneje. Za več novic in člankov o Google Earthu, lahko kliknete na to povezavo: google earth. Vsebine o Google Earthu občasno dodajam, zaradi česar se klik definitivno splača. Sedaj pa k članku.

Res je bilo samo vprašanje časa, toda Google je v petek zvečer potihem predstavil novo plast za Google Earth, ki sedaj vsebuje tudi slovenske ceste. V preteklosti je bila namreč Slovenija le siva lisa na evropskem zemeljevidu, vrisane pa so bile samo največje ceste. No, nič več, sedaj so vrisane tudi številne slovenske ceste. Seveda ne vse. Kolikor vidim na prvi pogled, določene zadeve manjkajo, predvsem v manjših krajih (recimo, pri nas, na Vrhniki), kjer so vrisane samo pomembnejše ceste. Po drugi strani pa je Ljubljana videti precej popolna.


Žal manjka tudi iskanje po ulicah, kar nekoliko zmanjša uporabnost novosti.

Nove ceste so se pojavile tudi v Google Maps, ki je neposredna konkurenca storitvi Zemljevid Najdi.si. Res je, da pomanjkanje iskanja zaenkrat pomeni, da je slednja bistveno bolj uporabna, po drugi strani pa korak nakazuje resne namene Googla, ki očitno vključujejo tudi Slovenijo. Najdi.si se bo moral pošteno potruditi s svojo storitvijo zemljevida, če bodo želeli tekmovati z velikanom iz Mountain Viewa.


Tule je še povezava, da boste na Google Maps laže našli Ljubljano.

Sorodne povezave:

Na hitro o par malenkostih iz Googla