ponedeljek, oktober 02, 2006

Vtisi in skrbi glede Večerove blogerske značke

Zvone z Večera je v slovensko blogosfero vrgel še eno rokavico. Tokrat je napovedal, da lahko blogerji na svojih blogih objavimo značko, ki nas bo upravičila do možnosti, da nas objavijo na posebni strani v Večeru, ki bo namenjena blogom. Osebno sem podobno idejo zagovarjal že pred časom, ko sem na Delovih blogih še poskušal prepričati vodstvo, naj nekako motivirajo blogerje. Seveda niso poslušali.

Zvone je očitno razmišljal v isti smeri in na dan prišel s prej omenjeno idejo. Toda sedaj sam nisem več prepričan, če je to najboljši pristop k popularizaciji bloganja in blogerjev. Toda naj se najprej osredotočim na pozitivne stvari.

Najprej bi rad izrazil pohvale za neodvisnost od platforme. Zadeva naj bi praviloma delala na vseh blogerskih platformah, kar je odličen pristop. Vsaka tak tehnologija mora biti neodvisna od platforme, če ne želi postati igrišče omejenega nabora ljudi.

Druga pohvala gre samemu koraku. Popularizacija blogov je pač potrebna in to je morda korak v pravo smer.

Tretja pohvala gre Večeru, ki je bil pripravljen prestopiti svoje meje klasičnega medija in vključiti tudi bloge, ki nekako (še) ne sodijo v ta okvir.

Sedaj pa še k razlogom, zaradi katerih menim, da morda to ni prava smer, čeprav sem jo zagovarjal tudi sam.

Kako bodo blogi funkcionirali v papirnati obliki? Vsak blog je poleg samega članka tudi zbirka povezav znotraj članka in izraz osebnosti posameznika preko videza bloga in drugih pritiklin, ki jih imamo blogerji tako radi. Papirnata oblika tukaj ni najboljši medij.

Drugo vprašanje, ki se na nek način navezuje na prvo (torej pomanjkanje povezav), je, ali ni papirnata oblika nasprotje blogov? Kot sem že poudarjal, blog ni medij. Medij je enosmerna komunikacija, kjer medij proizvaja vsebino, potrošniki pa jo pasivno konzumirajo. Blogi, na drugi strani, so komunikacija. Nekdo nekaj napiše in nekdo drug mu na to odgovori v svojem zapisu. To je dinamika, ki jo s papirjem praktično ni mogoče kopirati.

Tretje vprašanje pa je vprašanje urednikov. Klasični mediji so podvrženi nadzoru urednikov, ki izbirajo, kaj se bo pojavilo v mediju in kaj ne. Ali blogosfera na tej ravni potrebuje urednike? Nenazadnje smo sami odgovorni, kaj se pojavlja v naših blogrolah ali na katere zapise povezujemo. Načeloma smo s tem sami svoji uredniki in uredniki za druge.

To bi bili moji prvi pomisleki ob Večerovi znački. Jo bom sam uporabil? Ne vem. Mogoče bom raje samo objavil zapise, ki bi jih rad predlagal na Večerov blog. Mogoče je bom objavil sem.

Ne razumite me narobe. Ne kritiziram zamisli in v bistvu se mi zdi ideja dobra. Toda obenem vidim z njo nekatere "ideološke" težave, zaradi katerih sem glede zadeve nekoliko skeptičen. Sem namreč jezikoslovec in sem zaradi tega naravno previden pri morebitnem prehajanju sporočil med različnimi diskurzi. Vedno namreč ostaja možnost, da bodo ta sporočila preprosto nerazumljena. Tega pa si blogerji verjetno ne želimo.

2 komentarja:

Zvone pravi ...

Veš, da sem danes nekajkrat pogledoval na tvoj blog, če se bo znašel komentar na Večerovo blog značko. In se je. Heh, kako predvidljivo...
Priznam, da mi tudi samemu ni čisto jasno, kako bo stvar izgledala, še zlasti, ko smo danes naredili nulto stran in so nastale težave, kaj z linki. Vsebinski izbor je naslednja težavna stvar. Manjka nam še povratna informacija nazaj na bloge (štetje objav in podobno). Prav tako so težave še z avtorskimi pravicami (ali lahko res ena značka reši vse probleme?).
Ampak... Če ne bo nihče skočil v vodo, ne bomo nikdar vedeli, kako globoka je.

Slothrop pravi ...

Hja. Predvidljiv in zanesljiv :).

Kot sem napisal, osebno nimam ničesar proti poizkusu, me pa kot jezikoslovca skrbi preskakovanje med diskurzi. Osebno mnenje, da so blogi komunikacija, nekako ne sovpada s papirnatim formatom.

Se pa strinjam, da je eksperiment potreben. Saj veš, ko so vprašali Malloryja, zakaj želi splezati na Mount Everest, je odgovoril "Because it's there."

Mimogrede, glede vprašanja avtorskih pravic. Kaj pa če bi za vsak zapis posebej lahko označil, da ga lahko objavijo. Uporabite generično Creative Commons licenco, ki jo lahko ljudje prilepimo na zapis. Podoben koncept kot pri redditu, kjer pač predlagamo posamezne zapise.