sreda, april 05, 2006

Novi trendi v spletnem prometu

Na Washingtonpost.com je članek o tem, katere spletne strani so v preteklem letu zabeležile največjo rast. Zmagovalci so, po pričakovanjih, blogerske strani in strani, ki so družbeno usmerjene. Med največjimi zmagovalci so Blogger.com, ki je zrasel za 528 odstotkov, MySpace.com (318 odstotkov rasti) in Wikipedia.org (275 odstotkov rasti). Med ustaljenimi spletnimi stranmi je največjo rast dosegel Google (21 odstotkov), medtem ko sta Yahoo! in MSN.com dosegla le malo rasti.

Dejstvo je, da so blogi in družbene strani zmagovalci lanskega leta. To smo videli tudi v Sloveniji, saj smo bili priča pravi poplavi raznih blogerskih storitev (Delo, Večer, Blokec, ...). Kar je vse lepo in prav, v kolikor bi bili s temi blogerskimi storitvami povezani tudi načini nagrajevanja. Ena mojih največjih pritožb je, da v Sloveniji ni oglaševalske mreže, ki bi se osredotočila na male spletne strani. Imamo oglaševalce za strani z orjaškim prometom, nimamo pa nikogar, ki bi skrbel za male založnike. In to kljub temu, da je na slovenskem spletu kar par precej solidnih blogov, ki tudi niso tako slabo brani.

Za primer: Revija Frka ima nekaj več kot 5000 izvodov naklade mesečne. Če vzamem za primer svoj blog, dosežem nekje med 1000 in 1500 ogledov strani mesečno. Kar je, konzervativno gledano, petkrat manj kot revija. Seveda to ne pomeni, da bi lahko zaslužil petino tega, kar od oglasov zasluži Frka, pomeni pa, da bi se nekaj oglaševalskega denarja lahko prelilo tudi v to sfero, ki očitno raste. Namreč, nikakor ne dvomim, da promet raste tudi na slovenskih blogih.

Zdaj pa vzemimo še hipotetičen primer bloga, ki bi neposredno konkuriral Frki. Torej blog z glasbenimi recenzijami, kakšnim člankom o drogah in spolnosti, zvezdniški trači, kakšno poročilo s koncerta in podobno. Prepričan sem, da bi lahko tak blog zlahka dosegel občinstvo 5000 ogledov strani mesečno, ustvarjali pa bi ga lahko trije ali pa štirje ljudje (in nikakor ne podcenjujem količine dela, povezanega s takimi vsebinami - samo za oris: v zadnji Frki je članek o drogah, ki je sestavljen iz šestih izjav mladih s spletne strani Urada za droge - copy/paste). Toda motivacije za ustvarjenje takega bloga ne bo, dokler ne bo oglaševalcev. Oglaševalcev pa ne bo, dokler ne bo resnega razumevanja kaj sodobne komunikacijske poti so in kaj zmorejo.

Ni komentarjev: