torek, april 11, 2006

90 odstotkov bluzenja

Hehe, naslov zapisa je vzet kat iz včerajšnje oddaje Studio City, ki je imela temo o blogih, na njej pa so gostovali Jonas Žnidaršič, Mojca Mavec in Marko Crnkovič. Prvi odzivi iz blogosfere so seveda že tukaj. Splošni vtisi vsaj sodeč po teh zapisih niso bili ravno najboljši, tako da sem se sam pripravil in si stvar ogledal preko spleta. Moj vtis? Studia City ne maram in ga nikoli ne bom :).

No pa resno o sami oddaji. Moje prvo vprašanje je, kaj točno je Marko Crnkovič počel tam, razen da je zdolgočaseno gledal in čisto na začetku oddaje ustavil tok pogovora, ko je začel Marcelu nekaj najedati? V ostanku oddaje je nihal med tem, da je internet alternativa in da blogi nimajo veze. Nikjer ni imel dobrih argumentov, videti je pa bilo, da nasprotuje vsemu samo zaradi tega, da ne bi pokazal trohice navdušenja. Tudi prav.

Mojca Mavec... Ahhh, moram reči, da je ona točno tisto, kar slovenska blogerska scena potrebuje za promocijo. Všečen videz, javna prepoznavnost, elokventnost. Toda ... (in zmeraj mora biti tudi toda) njen blog je sicer čisto kul, ni pa to, kar bi si želel. Recimo, Mojca nastopa na TV, vodi različne dogodke, piše za časopise, njeni vnosi v blog pa so točno taki kot zapisi v časopise. Po mojem bi bilo bistveno bolj zanimivo, če bi pisala o konkretnih dogodivščinah in problemih na katere naleti pri svojem delu. To pa je seveda samo osebno mnenje.

Jonas je očitno navdušen nad blogi, kar je videti iz tega, da dejansko ob govoru o tematiki pokaže nekaj čustev (za razliko od Marka Crnkoviča, ki bi lahko v neizraznosti tekmoval s Keanujem Reevesom). Žal so bile njegovi komentarji rahlo slabo strukturirani. Veliko govora je bilo o demokratizaciji in kolaboraciji, vendar je bilo vse skupaj preveč "v zraku".

Cela oddaja je bila tako bolj 90 odstotkov bluzenja kot karkoli drugega. Pa čeprav so to očitali klasičnim medijem. Kar je tudi res.

Strinjam se z Domnom, ki je opozoril, da je bilo premalo poudarka na tem, kaj blogi sploh so. Moja družina me stalno sprašuje kaj blog je, še posebej ko je Delo začelo z oglaševanjem svoje platforme. In kaj naj bo odgovor? Platforma, ki omogoča pisanje spletne strani, kjer so vnosi kronološko urejeni od najnovejšega proti nasjtarejšemu? Velika demokratična zbirka enako in različno mislečih ljudi, ki izmenjujejo mnenja in informacije? Alternativa klasičnim medijem? Mogoče bi bil še najboljši odgovor, da je blog odličen način, da ljudem poveš stvari, ki se tebi zdijo pomembne.

Osebno sem namreč ta blog pričel pisati predvsem zaradi tega, ker sem bil resnično jezen, da slovenski mediji določenemu delu tehnonologije ne posvečajo nobene pozornosti, oziroma jih narobe razumejo. Sem ter tja kakšen zapis o Googlu, nihče pa ni zapisal ničesar o zame zanimivih stvareh, kot so Flickr, de.licio.us, memeorandum... Zato sem pač začel z lastnim blogom. Blog ti torej v osnovi da možnost da izredno preprosto poveš širši javnosti nekaj o nečem, kar se ti zdi zanimivo. Če to pomeni, da sem konkurenca klasičnim medijem, naj tako bo.

Ampak resno mislim, da problem te oddaje na Studio City ni bil v tem ali so blogi konkurenca medijem ali ne. V svoji debati bi se morali osredotočiti na to, kaj blogi omogočajo (in sem napisal zgoraj) in to kaj blogi dajejo (ego-boost, denar, slavo, način, da se znebiš nekaterih frustracij). Blogi niso revolucija ali neka posebna alternativa ampak so preprosto nov način komuniciranja.




Technorati Tags:

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Podpišem.

Mogoče bi dodal samo to, da je format oddaje tak, da potrebuje nekaj več, kot samo fakte. Saj tisti prispevek pred pogovorom je bil še kar, vsaj nekaj je novinarka uspela spraskati skupaj. Pogovor je bil pa rezultat neznanja in nekega siljenja z nečim, kar nobenemu od nastopajočih ni bilo čisto jasno. Tako kot oni stari deda, ki je v zvezi z atomsko bombo izjavil (ker je nekaj pač moral povedati) :"Toliko časa ga bodo s to bombo sral, da bo enemu prste odtrgalo!".

Da ne bo pomote...ne zagovarjam govorcev, ker to, kar so oni prikazali, bi bedno izpadlo v katerikoli oddaji, ampak samo menim, da za studio city potrebuješ jasno izdelano sporočilo, ki ga potem zreferiraš v tistih nekaj minutah. Pogovor? Dajte no. Saj ni "Večerni gost".