torek, marec 14, 2006

Guardianovi komentarji

Couloir Bandit je mojo pozornost pritegnil na Guardianovo spletno mesto Comment is Free. Gre za stran, kjer bodo komentatorji Guardiana in Observerja zapisovali svoje komentarje in analize v obliki blogov. Svoje bralce vabijo h komentiranju svojih zapisov in tako seveda na nek način želijo vzpostaviti bolj svoboden diskurz za svoje vsebine.

Ta njihov projekt pa me žal spomni na podobne slovenske poskuse, predvsem Delo, kjer so si stvar zamislili kot združevanje vidikov ljudi in uredništva. Žal so k bloganju pritegnili le premalo svojih ljudi, še ti pa so v zadnjem času več ali manj nehali s svojim udejstvovanjem. No, Miha Ceglar pripne kakšno recenzijo, Špela Žabkar kakšno fotografijo, Kajzer kakšno fotografijo ali "blooper" in Kučić se vsake toliko časa zbudi in napiše kakšno cvetko o tem, kako težko je nositi laptop in pripadajoče kable.

Delo je svoje avtorje slabo animiral. Kje so dopisniki iz tujine in notranjepolitični komentatorji? Pa kakšen analitik za področje šolstva ali gospodarstva? Zakaj so blogi Delovih novinarjev tako, odkrito povedano, zanič? Včasih se mi zdi, da nimajo kaj dosti za povedati, pa so potem modro tiho. A se mi zdi, da to pri novinarjih ne bi smel biti ravno problem. Ali pač? S tega stališča mi je bolj všeč Večerov pristop, kjer so pač postavili platformo brez nekega ločevanja med novinarji in "navadnimi" ljudmi. Delov pristop je to ločnico postavil, zdaj pa imaš nekatere bloge "raje", ki so bistveno bolj kakovostni od tistih, ki so privzeto postavljeni na piedestal in od njih pač pričakuješ več kot le smešnice.

No ja, mogoče pričakujem preveč, vendar moram reči, da sem od Delovega bloga pričakoval veliko. Njihov korak se mi je zdel pogumen in na nek način inovativen. Toda blog ni revija, ki jo postaviš in jo potem pustiš, da živi svoje življenje. Namesto, da bi se potrudili in ga sproti prenavljali in poskušali izboljšati, so ga pustili stagnirati. Žal.

Ni komentarjev: