petek, maj 05, 2006

Ne pripisuj zlobi ...

"Ne pripisuj zlobi tistega, kar lahko razložiš s človeško nesposobnostjo."

Napoleon Bonaparte.

Domen iz L-Files je po Delovem debaklu ostro napadel ponudnike blogerskega prostora in jih primerjal s kurnikom, ki ga vodi lisica ter blogerje pozval k begu stran od teh storitev. Za to je podal več razlogov, v katere bom, seveda, ugriznil.

Prvi razlog je, da je večina blogov zaradi vnaprej določenih predlog videti enako in to ubija bloge. Seveda je to po eni strani res (sploh v Delovem primeru, kjer sta na voljo dve predlogi), po drugi strani pa ima to tudi dobre plati. Recimo, podoben videz uporabnikom omogoča, da hitro spoznajo ustroj blogov in se po njih premikajo preprosto, ne da bi morali iskati povezave in informacije. Druga stvar pa je, da videz bloga lahko relativno preprosto spremeniš tudi pri številnih blogerskih storitvah (Blogger je eden izmed teh, saj potrebuješ le nekaj znanja CSS-ja). Ne nazadnje pa bi opozoril tudi, da večina ljudi nima ne potrebe ne znanja po spreminjanju predlog ali lastnem strežniku, prav tako ne želijo plačevati svojega prostora na strežnikih, da bi lahko poganjali lastne bloge.

Drugi argument je soroden prvemu. Po Domnovem mnenju standardizirana imena domen (http://tritecomment.blogspot.com, http://delo.si/blog/hapaxlegomena) ubijajo bloge. Naj bi bilo bolj kul, če imaš naslov www.hapaxlegomena.com. Osebno mislim, daje sicer preprost naslov kul, po drugi strani pa postaja naslov spletne strani čedalje manj pomemben. Zakaj? Google. Ljudje preprosto ne obiskujemo več samo določenih strani ampak iščemo informacije. Te iščemo preko Googla, ki mu je (ne sicer popolnoma, ampak precej) vseeno kakšen je naslov spletne strani.

Tretji argument je bolj racionalen. Blogerske storitve imajo tako večjo možnost cenzure. To je do neke mere res, vendar po drugi strani tudi zakup strežnika za svoj blog ni kaj dosti boljši. Če boš komu stopil na žulj, bo ta preprosto stopil v stik z lastnikom strežnika in mu zagrozil s tožbo, če ne bo umaknil tvojega bloga. Sicer lahko goniš lasten strežnik v kleti, kjer še vedno ostajaš ranljiv preko svojega ponudnika dostopa do interneta. Varno ni v resnici nič.

Sedaj pa še k uvodu in izjavi Napoleona. Domen meni, da masovni mediji ustvarjajo blogerske storitve, ker si želijo višji rang na Googlu. Kolikor sicer opazujem je ustvarjanje storitev gostovanja blogov precej slovenski fenomen, čeprav ne izključujem možnosti, da se podobnih pristopov poslužujejo manjši časopisi iz drugih držav.

Googlovega algoritma ne poznam najbolje, toda dvigovanje ratinga na ta način bi bilo precej drag in poslovno neupravičen način. Poleg razvoja lastnega sistema moraš plačevati pasovno širino in strežnike ter vzdrževanje. Kolikor vem, obstajajo bistveno cenejši načini optimizacije spletnih strani kot preko vzdrževanja drage infrastrukture.

Poleg tega Domen trdi, da se masovni mediji bojijo blogov. Na nek način je to res, po drugi strani pa so blogi ena najboljših stvari, ki so se masovnim medijem zgodili. S pojavom blogosfere je New York Times doživel popoln preporod, saj je najpogosteje linkan časopis med vsemi. Podobne trende imata Washington Post in Guardian. Do sedaj se je pokazalo, da blogi ne morejo zadovoljivo nadomestiti tradicionalnih časopisov ali televizije ali radia. So pa prijetna dopolnitev tega diskurza.

Sama narava interneta celo na nek način onemogoča tak scenarij, kot si ga je zamislil Domen, torej scenarij, kjer si časopis preko blogov na svojem strežniku dviguje Google rang. Kaj pa, recimo, da večina blogov na Delu linka na Večer ali RTV SLO? To dvigne rang drugim, ne Delu.

Je pa popolnoma razumljiv razlog, zakaj bi se časopis lotil nudenja storitve bloganja. Oglasni prostor. Absolutno. Če razširiš svoje vsebine z blogerskimi lahko kar naenkrat prodaš več oglasnega prostora. Kar pomeni, da lahko izkoristiš svoj obstoječi oddelek za trženje. In zaslužiš več z manjšo investicijo. Za Slovenijo bi bilo to smiselno, ker pri nas AdSense še ne deluje, prav tako pa nimamo lastnega oglasnega sistema za manjše založnike, torej bloge. Če bi ta dobiček delili s svojimi blogerji, bi šlo za "win-win" situacijo. Ampak tega zaenkrat ni še nihče realiziral. Mogoče bi pa lahko Delovi ali pa Večerovi blogi to izvedli. Sploh Delovi bi po zadnjem debaklu to definitivno potrebovali.

No ja, še zaključek: nikakršne potrebe ni, da bi kdorkoli tako ali drugače bežal od blogerskih storitev in postavljal lasten strežnik. Vsaj zaenkrat ne. Ko pa bo, bom pa definitivno prestopil na drugo stran.

1 komentar:

Anonimni pravi ...

"Večina ljudi niti nima ne potrebe ne znanja..." - To je res, vendar pa je vzrok tega ravno to, da je urejanje enostavno preveč komplicirano. Če je tehnologija enostavna za uporabo, potem jo bodo ljudje uporabljali. Če pa se je treba ukvarjati z CSS (greš stavit, koliko ljudi ve, kaj to pomeni) in da lahko tudi vse skupaj sFUBARijo (FuckUpBeyondAnyRecognition), potem se pa tega pač ne bodo lotevali in tudi želja bo (pri nekaterih) izginila. Ker je pač preveč težko. In potem bodo trpeli in kleli čez ponudnika. Če je suženj tiho, še ne pomeni, da je srečen. Strinjam se z enostavnim vmesnikom, vendar pa izgled ni direktno povezan z funkcionalnostjo. To bi bilo ravno tako kot bi rekel, da je (npr. karikirano) pri mercedezu težje najti vrata kot pri meganu. In načeloma ponudniki ne promovirajo "shekanih" izgledov. Blogger ima (mislim da) klavzulo, da pretirano modificiranje izgleda ni zaželjeno oziroma da bo sankcionirano (ker hočejo, da vse izgleda isto oziroma blogspotovsko).

Guglu je vseeno kakšen je naslov strani - Se strinjam, vseeno pa na rating vpliva tudi obiskanost strani, aktivnost te strani (frekvenca osveženja) in polinkanost te strani. In obiskanost je pomembna. Če recimo vpišeš v gugl "blogspot" bodo prvi trije hiti Post Secret, Riverbend ter Tsunami blog, ki so tudi med najbolj obiskanimi. Če recimo napišeš v gugl "secret" bo Post Secret še vedno na prvem mestu, ker je na splošno poznana stran. Če pa recimo napišeš "blog", bo pa prvi zadetek na .blogspot.com šele na drugi strani, enajsti zadetek (če seveda ne štejemo Google bloga). Kar pomeni, da domena vseeno malo vpliva na google rank.

Varno ni v resnici nič - se strinjam. Ampak je recimo določen Delo strežnik in njihove vsebine vseeno bolj viden kot pa nek domač strežnik, kjer recimo upravljaš neko domačo stran za (karikirano) neonaciste, ki jo uporabljajo samo oni. Pa ne mislim samo take negativne alternativne skupine, ampak tudi skupine, ki se recimo nočejo izpostavljati. Je pa res, da se da vse najt. Ampak spet...na javnih strežnikih je lažje. Primer je tudi kršitev mojih avtorskih pravic na delovem blogu, ki je (kršitve) drugače ne bi nikoli opazil.

Strani časopisov kot so NY times so bile že prej med najbolj branimi. Res je, da se z blogi poveča število referenc na "big guys", ampak mislim da NY times pa res ne potrebuje blogerskih referenc. Vsaj po moje. Ker ga vsi poznajo. Za dvig google ratinga bi pa recimo lahko uporabili primer Dnevnika in njegovega e-dnevnika. Škoda samo, ker ga nisem izmeril, preden je Dnevnik ponudil svoj blog strežnik.

Nisem rekel, da bi morali vsi bežati. Blogger and co. so odličen način za začetek in če ti to odgovarja, who am I to judge? Navsezadnje je nekaj zelo dobrih blogov prav na bloggerju ipd. Vseeno pa menim, da v določenih primerih ti ponudniki dušijo potencial določenega bloga. That is all ;)