Structured Blogging je neprofitna organizacija, ki se je odločila, da bo standardizirala različne oblike zapisov v bloge. Predstavljajte si, da na svojem blogu občasno objavite kritiko knjige ali albuma ali pa preprosto želite kaj prodati ali pa povedati, da se nekje v Sloveniji nekaj dogaja. Sedaj je stvar taka, da preprosto napišete vnos v blog tako kot se vam zdi in to objavite.
Pri Structured Blogging so prepričani, da obstaja boljši način. Odločili so se izdelati sheme za različne vrste tipičnih zapisov, ki sem jih omenil zgoraj. To pomeni, da vnos dogodka ne poteka več preko običajnega vmesnika, temveč ima pisec natančno določene podatke, kot so čas in kraj dogodka, cena vstopnice in podobno. Enako velja za kritiko knjige ali pa prodajo izdelka.
Tak pristop je smiseln iz več razlogov. Prvi je to, da bralec takoj prepozna določeno vrsto zapisa in lahko iz njega takoj vidi tisto, kar ga zanima. Še pomembneje pa je, da tak sistem omogoča preprosto avtomatizirano obdelavo takih zapisov. Nekdo lahko recimo iz vseh slovenskih blogov pobere vse zapise o dogodkih in jih objavi na skupni strani. Mogoče bi bilo zbirati vse recenzije knjig na slovenskih blogih. Možnosti so tako neomejene.
Trenutno so vključki (plug-ins) na voljo za Movable Type in Wordpress, v koalicijo voljnih, oziroma skupino Structured Blogging pa je vključenih že kar nekaj večjih igralcev, med katerimi so tudi Bloglines, Feedster, Newsgator, Netvibes in Rojo. Blogger zaenkrat še ni v skupini, prav tako ne MSN, Yahoo! ali kateri od večjih ponudnikov blogerskih strani.
Ni komentarjev:
Objavite komentar